بازهم نسخه تحقیر ملی با ژست منافع ملی!

این جریان طی 7 سال گذشته همه مسائل اقتصادی کشور را به آمریکا و برجام گره زده و سفره مردم را هر روز کوچکتر از روز قبل کرده‌اند، بی‌آنکه پاسخ دهند، هزینه توافق خسارت بار، نامتوازن و یکطرفه برجام بر عهده کیست...
کد خبر: ۹۲۹۲۷۶۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی با عنوان «منافع ملي ارجح است» در توجیه لزوم مزاکره با دولت جدید آمریکا، نوشـت: «تجربه‌هاي متعدد نشان داده كه مجموعه نظام فارغ از آنكه دولت وقت در اختيار كدام جناح سياسي است با توجه به مصلحت عمومي و منافع ملي، هرگاه رايزني، گفت‌وگو يا مذاكره موردي با آمريكا را در راستاي تامين منافع ملي دانسته از آن ابايي نداشته است... با اين‌ همه با برجام در ايران نيز همان برخوردي صورت گرفت كه در ايالات متحده ميان دموكرات‌ها و جمهوري‌خواهان. برخي اصلاح‌طلبان اين توافق را دستاورد عظيم خود خوانده و در مقابل اصولگراياني صف كشيدند كه برجام را از صفر تا صد محكوم و مستحق نكوهش خواندند... امروز نيز ما دوباره در معرض تكرار همين اشتباه قرار گرفته‌ايم و در حالي كه اين مردم عادي هستند كه بيشترين بار فشار اقتصادي را تحمل مي‌كنند ما باز هم شاهد گروكشي‌هاي سياسي درباره نتيجه انتخابات ايالات متحده هستيم!... دو جناح سياسي يا طرفداران آنها در حالي نتيجه انتخابات در ايالات متحده را در تهران مصادره به مطلوب مي‌كنند كه تجربه مذاكرات بين‌المللي نشان داده زماني كشور مدنظر بيشترين دستاوردهاي پشت ميز مذاكره خارجي را به دست مي‌آورد كه نخست در داخل كشور از شكاف عميق سياسي ميان دو جناح اصلي سياسي خبري نباشد و دوم آنكه يك جناح مذاكره با طرف مقابل را بيش از آنكه در چارچوب تامين منافع ملي تامين كند در قالب دستاورد حزبي نگنجاند.»

بازهم نسخه تحقیر ملی با ژست منافع ملی!


این روزنامه نوشـت: «جمهوري اسلامي ايران تصميم براي مذاكره با آمريكا را منطبق با رفتار دولت‌هاي اين كشور به‌روزرساني كرده و شاهد بوديم كه در دوره باراك اوباما زماني كه ايران فرصت تامين منافع ملي خود پشت ميز مذاكره را ديد، از اين رويارويي ديپلماتيك پرهيز نكرد... براي جمهوري اسلامي ايران مذاكره هيچ‌گاه خط قرمزي ابدي نبوده و نگاه تهران به هر‌گونه گفت‌وگو ابزاري براي تامين حداكثري منافع بوده است.»
گفتنی است، مدعیان اصلاحات که بیش از سی و‌اندی سال از عمر چهل ساله انقلاب اسلامی ارکان قدرت را در اختیار داشته‌اند، هر بار که منافع حزبی و جناحی خود را در خطر می‌بینند، با تعابیری رنگ و لعاب دار و شکیل مدعی منافع ملی و مصالح مردم می‌شوند، حال آنکه طرحشان نه تنها برای آرامش مردم و جامعه نیست، بلکه در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، طرحی برای سپر قراردادن آرامش مردم مقابل نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران است، به عبارتی جریان اصلاحات به دنبال کسب قدرت به هر بهانه‌ای است.
این جریان طی 7 سال گذشته همه مسائل اقتصادی کشور را به آمریکا و برجام گره زده و سفره مردم را هر روز کوچکتر از روز قبل کرده‌اند، بی‌آنکه پاسخ دهند، هزینه توافق خسارت بار، نامتوازن و یکطرفه برجام بر عهده کیست، این روزها بار دیگر به انتخابات آمریکا دخیل بسته و آینده اقتصاد کشور را در پیروزی نامزد دموکرات‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جست‌وجو می‌کنند. این جریان سیاسی که هیچ برنامه‌ای برای برون رفت از مشکلات کشور ندارند، در تلاشند با ایجاد دوقطبی سیاه دیگر و دادن آدرس غلط، کشور را وارد دور باطل دیگری کنند.نکته قابل تامل اینکه خوش خیالی این جریان سیاسی حامی دولت به نامزد پیروز حزب دموکرات‌های آمریکا برای مذاکره و حل مشکلات کشور درحالی است که مواضع بایدن به خوبی نشان می‌دهد این جریان بار دیگر در برهوت تدبیر به دنبال سراب است.
بایدن پیشتر طی یادداشتی بازگشت به برجام را آغازی برای تشدید محدودیت‌های هسته‌ای و برجامی عنوان کرده و فشار بیشتر بر ایران در حوزه‌های دیگر نظیر موشکی، منطقه‌ای و حقوق بشری را در چشم‌انداز خود متصور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار