انتخابات؛

تنها تفاوت ترامپ با میرحسین چیست؟/فحاشی نامزد های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به یکدیگر

هم حزبی‌های ترامپ ادعای وی مبنی بر تقلب و اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات را مصداق دیکتاتوری نامیدند. اما اصلاح طلبان در سال ۸۸ از اقدام دیکتاورمأبانه و مستبدانه میرحسین موسوی و کروبی حمایت کردند.
کد خبر: ۹۲۹۱۹۷۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، این روزها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حواشی آن در صدر اخبار جهان قرار گرفته است. در هفته های گذشته مناظره «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» سر و صدای زیادی به پا کرد. سگ دست‌آموز، دلقک، خفه شو، معتاد و...تنها بخشی از فحاشی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره مذکور بود.

یکی از فعالین رسانه‌ای در واکنش به این مناظره نوشت: «مناظره ترامپ و بایدن‌نمایی از حاکمیت بدون روتوش آمریکا و واقعیت‌های تفکر لیبرال دموکراسی بود. بی‌اخلاقی، توهین، شارلاتان بازی و نفرت پراکنی. این مناظره ناقوس مرگ دموکراسی آمریکایی و غربی بود».

به گزارش خبرگزاری بسیج، اما نمایش چهره بدون روتوش ساختار حاکمیتی آمریکا تنها به این مناظره ختم نشد.

در روزهای گذشته و در شرایطی که هنوز شمارش آراء در آمریکا پایان نیافته، ترامپ در سخنرانی از کاخ سفید ادعای رخ دادن تقلب گسترده و همچنین پیروزی خود را در انتخابات مطرح کرد.

شب گذشته نیز ترامپ در یک نشست خبری دیگر پیش از پایان شمارش آراء در ایالت های باقیمانده، اظهار داشت: « من قاطعانه در بسیاری از ایالت ها همچون فلوریدا، ایندیا و آیووا برنده شدم و بر خلاف مداخله تاریخی بزرگ رسانه ها و شرکت های تکنولوژی بزرگ ما با آمار بزرگی برنده شدیم.

من بزرگترین آرای رای دهندگان غیر سفید از جمله لاتین‌تبارها، آسیایی‌تبارها و بومیان را در مقایسه با سایر رئیسان جمهوری جمهوریخواه در ۶۰ سال گذشته برنده شدم.

این سرکوب آرا است، کسانی که در ایالت‌های باقی‌مانده فعال هستند، دموکرات هستند و در حالیکه ما در حال برنده شدن بودیم، اجازه ندادند ناظران ما در آن حضور یابند و حتی وقتی حاضر شدند، گفتند که باید از فاصله زیاد در آنجا حضور داشته باشند. »

ترامپ افزود: «این سرکوب آرا است، کسانی که در ایالت‌های باقی‌مانده فعال هستند، دموکرات هستند و در حالیکه ما در حال برنده شدن بودیم، اجازه ندادند ناظران ما در آن حضور یابند و حتی وقتی حاضر شدند، گفتند که باید از فاصله زیاد در آنجا حضور داشته باشند. »

ارسال نظرات
آخرین اخبار