خبرهای داغ:

نباید از مسجد و تاثیر آن غفلت شود

نماينده ولي فقيه در استان سمنان گفت: نباید از مسجد غفلت کرد چراکه تاثیر کار مارا چند برابر می کند.
کد خبر: ۹۲۹۱۹۶۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ آيت الله سيد محمد شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان سمنان در ديدار با دیدار حجت الاسلام طوسی مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان سمنان گفت: با توجه به شرایط حاکم در کشور تلاش شود حلقات صالحین در این عرصه (پیشگیری از کرونا) موفق وارد میدان شوند، بصورت گروهی(هر حلقه و مجمع با مسئولش) فعالیت کنند و این خدمات را بعنوان برگ سبز بندگی و عبادت حفظ و برای ادامه اش تلاش نمایند.
وي افزود:ارزش کار تربیتی و اثرات آن و رسالت ما و همه کسانیکه دغدغه مند هستند، در این زمینه(کار تربیتی) بر کسی پوشیده نیست و این حلقات صالحین هم که از برکات انقلاب است و در همین راستاتشکیل و فعالیت دارند باید با همین نگاه هم تقویت شوند و هم ادامه پیدا کنند.
آيت الله شاهچراغي تصريح کرد:سرگروه،مربی و سرمربی که بدون هیچ چشم داشتی در حال فعالیت است و از جان، مال،آبرو و از همه چیز خود گذشته است و خدمت می کند باید به هر طریق ممکن حفظ شود، باید همه کسانیکه دست اندر کار هستند آنها را حمایت کنند مسئولین چه در سپاه و بسیج و چه در ارگانهای دولتی،همه باید پای کار باشند. صالحین یک کار همگانی است.
حجت الاسلام طوسی مسئول صالحین سپاه استان سمنان گفت: یک توقع از سرگروه‌ها و دیگر ارکان تربیتی داریم و توقعی دیگر هم از خانواده‌ها داریم.
وي افزود: آنچه مربوط به ارکان است این است که با خانواده‌های متربیان ارتباط بگیرند، متربیان را مثل فرزندان، دختران و پسران خود بدانند و به همان اندازه دلسوز ایشان باشند.
او ادامه داد: آنچه که از خانواده‌ها توقع داریم این است که برای تربیت فرزندان خود اولا دقت بیشتری داشته باشند، ثانیا وقت بگذرانند و ثالثا فن ارتباط گیری با سرگروه‌ها آن‌ها را هم معنوی و هم مادی پشتیبانی و حمایت کنند.
طوسي افزود: مکان و فضا در امر تربیت بسیار مهم است و باید سرگروه‌های ما به این مهم توجه ویژه داشته باشند. ظرف کار ما مسجد است، نباید از مسجد غفلت کرد، مسجد تاثیر کار مارا چند برابر می‌کند و به همان اندازه دور شدن از مسجد هم زحمت ما را تا رسیدن به نتیجه و هدف، بیشتر می‌کند. این را باید هم توجه داشته باشند.
وي اظهار داشت: یکی از اثرگذارترین موارد در تربیت، خانواده است. اگر حسین فهمیده می‌شود شهید حسین فهمیده و آن کار عظیم را انجام می‌دهد، نقش اول را برای تربیت او خانواده داشته است، در کنار آن لقمه حلال مهم است، نقش معلم و مربی مهم هستند. آموزش و پرورش و معلمان عزیز ما هم خیلی در این زمینه نقش دارند.
مسئول صالحین سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: امروز صالحین در یک تعریف یک لفظ برای چند معناست، چون هم نقش خانواده را دارد (مثل یک خانواده در گروه با هم زندگی می‌کنند) و هم نقش معلمی و مربی گری را دارد و هم به وظیفه و رسالت اجتماعی خود عمل می‌کند.
وی بیان داشت: دعوت می‌کنیم و توقع داریم از همه‌ی خیّرین عزیز و نیکو کار تا همانگونه که در امورات مختلف در صحنه هستند، برای امر مهم تربیت هم که رسالت همه‌ی انبیاء و ائمه و اولیاء (صلوات الله علیهم اجمعین) و امروز هم از دغدغه‌های رهبر فرزانه ماست، تمام قد پای کار بیایند و سرمایه گذاری کنند. به راستی افراد تربیت یافته سرمایه‌های این کشور و انقلاب هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها