کارشناس سیاسی:

ولایت‌فقیه از اساسی‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است

کارشناس سیاسی بیان داشت: ولایت‌فقیه از اساسی‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی می‌باشد به همین جهت در راس آن باید یک مجتهد اسلام شناس حضور داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۹۱۴۱۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی موسوی در اولین نشست تداومی تربیت تعالی حوزه یک کوثر سپاه ناحیه ابوذر در جمع خواهران بسیجی از ضرورت پشتیبانی مردم از ولایت فقیه و جایگاه، ولی فقیه در جامعه گفت و افزود: تا زمانی که پشتیبان ولایت فقیه باشیم به مملکت ما آسیبی نمی‌رسد.

وی بیان داشت: از همان ابتدای تاریخ همه رسولان و اولیای الهی در صدد تشکیل حکومت بودند و خداوند در قرآن کریم به حضرت داوود خطاب می‌کند ما شما را فرستادیم تا حکومت الهی را برپا کنید؛ پس تشکیل حکومت هدف اصلی همه آنان بوده است، اما تشکیل حکومت نیازمند تحقق شرایط مناسب در جامعه می‌باشد.

موسوی ادامه داد: ولایت‌فقیه از اساسی‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی میباشد به همین جهت در راس آن باید یک مجتهد اسلام شناس حضور داشته باشد؛ زیرا، اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین دین الهی می‌باشد و در قرآن آیات حقوقی، سیاسی، اقتصادی وفرهنگی بیان گردیده است و مجتهد اسلام شناس بر همه این مسائل احاطه دارد.

وی تاکید کرد: در آگاهی بخشی به مردم این موضوع را باید تفهیم کرد که مشکلات کنونی جامعه ما به علت حاکم بودن نظام جمهوری اسلامی در کشور نیست و در شرایط کنونی به ویژه در فضای مجازی و حقوقی گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود.

موسوی در رابطه با وظایف و اختیارات، ولی فقیه اذعان داشت:، ولی فقیه مکلف است بر اساس تکالیف الهی عمل کند و نمی‌تواند خارج از حیطه اختیارات خود که حد و حدود آن در قانون اساسی کشور نوشته شده است، عمل نماید.

وی یادآور شد: کلیه پیشرفت‌های ایجاد شده در زمینه‌های علمی، فناوری و پژوهشی و کلیه توانمندی‌های نظامی و موشکی و اختیارات ایجاد شده در کشور به برکت انقلاب می‌باشد و این استقلال و امنیت حاکم در جامعه مدیون و مرهون خون شهیدانی است که برای عزت، اقتدار و سربلندی ایران و ثبات و پایداری نظام جمهوری اسلامی تقدیم گردیده است.

موسوی متذکرشد: مردم با حضور خود در عرصه‌های مختلف به ویژه تازه‌ترین آن حضور باشکوه در تشییع پیکر مطهر سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و پاسداری از خون سیدالشهدا علیه السلام و ایستادگی در حفظ و گسترش ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، پایبندی و احساس مسئولیت خود را در قبال نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند

وی در پایان افزود:هرچه خط فکری مردم به شاخصه‌های امام رحمة الله علیه نزدیک شود و طبق معیار‌ها و اصول خط امام راحل  حرکت کنند انقلابی‌تر هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرمودند ملت ایران بداند، اگر ملت ایران از راه امام رحمة الله علیه برگردد این ملت سیلی می‌خورد، پس در راستای گسترش خط مشی امام رحمت الله علیه در جامعه، باید روشنگری برای تمامی اقشار جامعه صورت پذیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار