خبرهای داغ:

اجرای ۱۰ طرح مشارکتی جهاد کشاورزی برای توسعه کشاورزی دانش بنیان

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از اجرای ۱۰ طرح مشارکتی این سازمان با سرمایه گذاران در زمینه توسعه کشاورزی دانش بنیان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۱۰۵۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
اجرای ۱۰ طرح مشارکتی جهاد کشاورزی برای توسعه کشاورزی دانش بنیانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کامبیز بازرگان که به منظور بازدید از توانمندی‌ها و فعالیت‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان در شاهرود و بزرگترین مرزعه کشت زعفران کشور در این مرکز به شاهرود سفر کرده بود گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها تشویق سرمایه گذاران برای رودد به سرمایه به بخش کشاورزی و ایجاد انگیزه برای ارتقای کشاورزی هدفمند است.
بازرگان افزود: در این طرح‌ها در قالب قرارداد ۱۰ ساله با بخش خصوصی بدون انتقال مالکیت، اراضی، ساختمان ها، آب، زمین و آزمایشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های فناورانه بخش کشاورزی در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.
به گفته بازرگان، عمده این طرح‌ها در بخش‌های تولید بذر، نهال، محصول زعفران، ظرفیت‌های جنگل‌ها و مراتع، تولید گیاهان سالم و اکوتوریسم است.
بازرگان، مهمترین عامل محدود کننده بخش کشاورزی را ضعف دانش در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با نفوذ دانش می‌توان محدودیت منابع و سرمایه در گردش را کمتر کرد و اجرای طرح‌های مشارکتی با سرمایه گذاران در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی با همین هدف انجام می‌شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ماموریت اصلی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان خلق دانش، دستیابی به دانش و توسعه و ترویج دانش نوین است گفت: این مرکز در تولید ارقام جدید میوه‌های زردآلو و انگور مقاوم در برابر سرمازدگی، روش‌های مقابله با سرمازدگی، فناوری‌های جدید مقابله با خسارت‌های سرمازدگی و تگرگ و محصولات چغندرقند و سیب زمینی افتخارات خوبی داشته است.
بازرگان افزود: بزرگترین مزرعه کشت مکانیزه زعفران کشور در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان در شاهرود با هدف توسعه کشاورزی دانش بنیان و کارآفرینی با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است.
مرحله اول این طرح کشت ۱۰۰ هکتار زعفران است که امسال کشت ۶۲ هکتار محقق شده است و ۲۰ درصد از این طرح کشت زعفران است و ۸۰ درصد امور مربوط به بسته بندی و فرآوری زعفران است به طوری که هیچ گلی به صورت خام فروشی خارج نشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها