خبرهای داغ:

خودکشی، دغدغه و مشکل اساسی برای جامعه امروز

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود خودکشی را یک دغدغه و مشکل اساسی و یک آسیب اجتماعی برای جامعه امروزی دانست و گفت: عوامل فردی، خانوادگی، محیطی، روانی و ۰۰۰ می‌توانند زمینه اقدام به خودکشی را ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۲۹۰۶۶۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
خودکشی، دغدغه و مشکل اساسی برای جامعه امروزبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اولین جلسه بررسی علل و عوامل خودکشی و راهکار‌های پیشگیری از آن در شهرستان شاهرود با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، مدیرکل و رئیس اداره بهزبستی شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی، کارشناسان دادگستری و اساتید روانشناسی و جامعه شناسی در فرمانداری شاهرود برگزار شد.
مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود خودکشی را یک دغدغه و مشکل اساسی و یک آسیب اجتماعی برای جامعه امروزی دانسته و افزود: عوامل فردی، خانوادگی، محیطی، روانی و ۰۰۰ می‌توانند زمینه اقدام به خودکشی را ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه آمار خودکشی در مردان نسبت به زنان بیستر است ادامه داد: با اینکه خودکشی در ایران کمتر از سایر نقاط جهان است و علت برخی از آن اختلالات روانی، افسردگی، ناامیدی، مصرف مواد و پرخاشگری می‌توان یافت.
جهانسیر با توجه به نقش بهزیستی در سلامت اجتماعی و روانی گفت: تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی و خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی آمادگی انجام اقدامات پیشگیرانه در صورت مواجهه با بحران خودکشی را دارند و حضور سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی و آتش نشانی در کنار بهزیستی به منظور کنترل صحنه‌های بحرانی ضروری است.
نادر فخری فرماندار شاهرود بر فاصله گرفتن افراد از دین مداری و معنویات تاکید کرده و نتیجه آن را افسردگی روحی و روانی و در نهایت خودکشی دانسته و افزود: باید در راستای از بین بردن این معظل اجتماعی از ظرفیت فرهنگی شهرستان، مشاوران و روانشناسان و موثرین در جهت آگاه سازی جوانان استفاده کنیم و با کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای امنیت جامعه را فراهم سازیم.
در ادامه این جلسه کارشناسان دادگستری و اساتید دانشگاه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها