ورشکستگان سیاسی هنوز به دنبال سراب مذاکره!/امتیاز بیشتر در مذاکره با ترامپ است!

مدعیان اصلاحات اعتنایی ندارند که برجام پایمال شده است؛ اعتنایی ندارند که چه تضمینی وجود دارد رژیمی که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهانش، زیر امضایشان زدند، با مذاکره مجدد، نقض عهد نکنند.
کد خبر: ۹۲۸۹۹۷۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه زنجیره ای "آرمان" در مطلبی نوشت: اگر بایدن بیاید درگیری ایران با آمریکا بیشتر می‌شود.

ورشکستگان سیاسی هنوز به دنبال سراب مذاکره!/امتیاز بیشتر در مذاکره با ترامپ است!

 


در این مطلب آمده است: «روی کار آمدن جو بایدن جدای از فرصت‌هایی که می‌تواند برای ایران ایجاد کند؛ تهدیداتی را نیز بر ایران خواهد داشت. چراکه سوابق تاریخی نشان می‌دهد که تمام حوادث ظرف 100 سال گذشته تقریباً همه در زمان دموکرات‌ها بوده است. از زمان جنگ جهانی اول و دوم، 15 خرداد، انقلاب اسلامی و... بنابراین ما سابقه سیاسی خیلی مطلوبی نداریم که نرمش بیشتری نشان دهند. به‌خاطر اینکه نگاه دموکرات‌ها به بیرون از آمریکاست و جمهوری‌خواهان به درون آمریکا نگاه می‌کنند. بنابراین اگر آقای بایدن بیاید درگیری ایران با آمریکا وسعت بیشتری پیدا خواهد کرد و شاید در بعضی از مواقع دموکرات‌ها خشن‌تر از ترامپ عمل کنند.» طیف مدعی اصلاحات تاکنون بارها دوگانه دروغین «دموکرات‌های خوب- جمهوری خواهان بد» را مطرح کرده است. اما همان‌طور که این رسانه زنجیره‌ای اذعان کرده، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در هر موضوعی اختلاف داشته باشند، در دشمنی با مردم ایران هیچ اختلاف‌نظری با یکدیگر ندارند. چندی پیش حمیدرضا آصفی، سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات گفته بود: «با آمدن آقای بایدن هیچ تفاوتی نخواهد کرد. کما اینکه اکثر قریب به‌اتفاق این تحریم‌ها و سنگین‌ترین آنها در زمان دموکرات اعمال شده است. ضمن اینکه آقای بایدن و دموکرات‌ها چون مثل ترامپ در دنیا و اروپا منزوی نیستند ممکن است برای فشار روی ایران بتوانند قوی‌تر عمل کنند. این‌گونه نیست که اگر آقای بایدن بیاید طرف ایران را خواهد گرفت. مضاف بر اینکه بایدن جامعه اروپا را نیز در کنار خود خواهد داشت. لذا این بحث پیچیده‌ای است و به‌نظرم همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند بسیار اشتباه است که در ایران موضوعاتمان را موکول و متوقف به انتخابات آمریکا کنیم. هیچ‌فرقی بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها نیست. بله روش‌هایشان فرق می‌کند؛ یکی لبخندش بیشتر است و دیگری مشت گره کرده‌اش را بیشتر نشان می‌دهد».

امتیاز بیشتر در مذاکره با ترامپ است!
همچنین ارگان دولت بار دیگر ساز مذاکره با آمریکا کوک کرد و این در حالی است که تشت رسوایی برجام از بام افتاده است. روزنامه دولتی ایران دیروز گفت‌وگویی را با مهدی ذاکریان، عضو هیئت علمی دانشگاه منتشر کرده است. وی در پاسخ به این سؤال مضحک و غیر منطقی که «مذاکره نتیجه بخش با کدام یک از نامزدهای انتخابات آمریکا محتمل‌تر خواهد بود؟» گفته است: «در صورتی که بایدن انتخاب شود او قطعاً از نتایجی که سیاست دولت ترامپ در قبال ایران به دست آورده برای افزایش قدرت چانه زنی خود استفاده می‌کند و این ظرفیت‌ها را بایگانی نمی‌کند. بنابراین من ظرفیت‌های تحریم‌ها از این منظر که ایران را به مذاکره نزدیک کند، نادیده نمی‌گیرم و معتقدم بایدن از همان ظرفیت هم برای مذاکره با ایران استفاده می‌کند. ضمن اینکه باید در نظر داشت ظرفیت‌هایی که بایدن برای مذاکره دارد همراه با سختگیری بیشتری خواهد بود. اساساً دموکرات‌ها همیشه در مذاکره رویکرد سختگیرانه تری نسبت به جمهوریخواهان داشته‌اند لذا معتقدم که اگر ما با ترامپ منزوی وارد مذاکره شویم چه بسا بتوانیم امتیازات بیشتری به دست بیاوریم و تا ژانویه باز فرصت برای این اقدام زیاد است.»
گفتنی است، مدعیان اصلاحات اعتنایی ندارند که برجام پایمال شده است؛ اعتنایی ندارند که چه تضمینی وجود دارد رژیمی که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهانش، زیر امضایشان زدند، با مذاکره مجدد، نقض عهد نکنند. آنها در همین شرایط بر طبل مذاکره می‌کوبند که البته باید به جای این گزافه‌گویی‌ها و مهمل‌بافی‌ها، حساب وعده‌های پوچ و توخالی و فجایع تحمیل کرده به مردم را پس دهند و در پیشگاه عدالت پاسخگو باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار