دستاورد قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) برای نخستین بار در شمال کشور:

اجرای پروژه انتقال خط لوله گاز رشت - آستارا با روش HDD+ فیلم

مدیر پروژه انتقال خط لوله گاز رشت - آستارا قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: پروژه انتقال خط لوله گاز رشت - آستارا برای نخستین بار در شمال کشور با روش HDD در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۲۸۹۸۱۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

ساسان کمالی در گفتگو با خبرنگار بسیج در رشت با اشاره به اجرای پروژه انتقال خط لوله گاز رشت - آستارا به همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از این پروژه در منطقه پسیخان رشت با استفاده از روش HDD در حال  انجام است که لوله از بستر رودخانه عبور خواهد کرد.

مدیر پروژه انتقال خط لوله گاز رشت - آستارا قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با تاکید بر اینکه انتقال خط لوله گاز به روش HDD برای نخستین بار در شمال کشور در این پروژه در حال اجرا است عنوان داشت: این خط لوله 42 اینچ ضخامت داشته و در عمق 15 متری از بستری رودخانه عبور خواهد کرد.

کمالی ضمن تشریح اهداف اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه باهدف جیگزینی خط لوله قدیمی انتقال گاز رشت - آستارا و در حال انجام است.

به گزارش بسیج، روش HDD که به نام حفاری افقی جهت دار و به نوعی هوشمند نامیده می‌شود اغلب برای عبور خطوط انتقال از حوزه های وسیع (تا 3300 متر) مثل رودخانه های عریض، خیابان ها، بناها و ... که نمی‌توان به بافت ظاهری ساختاری آنها دست زد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برتری فوق العاده روش حفاری افقی جهت دار در دنیای صنعت امروز به اثبات رسیده و آمار روز افزون پروژه های در دست اجرا نشانگر مزیت های این روش نسبت به روش های سنتی انجام شده است، به طور مثال عبور لوله گاز یا نفت از رودخانه حتی به لحاظ امنیتی و جلوگیری از خطرات بالقوه همچون انفجار، ترکیدگی و … مسیر رودخانه را از وجود موانع مشابه که از تردد کشتی ها و لنج ها جلوگیری می کند، پاکسازی می نماید. بدین ترتیب امکان عبور از رودخانه توسط کشتی های تجاری ، تفریحی و … فراهم آمده و به لحاظ زیست محیطی نیز مزیت های فوق العاده ای را ایجاد می‌نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار