سید مرتضی علوی
دانشجوی نخبه در گفتگو با بسیج:

ایمان و توکل به خدا و مطالعه و تفکر عامل اصلی موفقیت است

دانشجوی نخبه سامانی در گفتگو با خبرنگار بسیج، اصلی ترین عامل موفقیت خود را، ایمان و توکل به خدا دانست و خواستار حمایت و توجه مسئولین به جوانان مخترع و مبتکر شد.
کد خبر: ۹۲۸۹۴۰۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ در آستانه هفته بسیج و در راستای معرفی نخبگان بسیجی، یکی از جوانان نخبه و مبتکر بسیجی که متولد دهه 80  از شهرستان سامان  می باشد در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج، گفت: دانشجوی رشته حسابداری و ساکن شهرستان سامان هستم . بنده در سال 1395با کشف یک فرمول جدید در مباحث ریاضی، موفق به  کسب عنوان نفر اول جشنواره خوارزمی در استان چهارمحال و بختیاری شدم .

متین محمد قاسمی در خصوص اختراعات و ابتکارات خود اظهار کرد: بنده دارای 5 طرح ابتکاری و اختراع با این عناوین هستم  که،  تولید پاوربانک یو شکل که با نور خورشید کار می کند و همچنین به عنوان محافظ  و گارد گوشی نیز قابل استفاده است  یکی از آنهاست.

محمدقاسمی افزود:  دستگاه سه کاره و تمام اتوماتیک تشخیص رگ و ترزیقات و بخیه زنی،  تولید ساعت مخصوص پزشکان  که  از طریق اتصال به اینترنت و وای فای، پیج کردن و فراخوانی پزشکان به بخش های مختلف و صدور نسخه توسط پزشک به داروخانه را می توان با استفاده از این ساعت انجام داد  از دیگر کارهای بنده است.

وی گفت: ساخت دستگاه ذخیره ساز و تبدیل تابلوهای خورشیدی مخصوص جاده ای به عنوان ذخیره ساز های برق و انتقال برق به مدار سراسری،  تولید سلاح که با اشعه دوربرد الکتریکی کار می کند و عضلات ماهیچه ای را دچار شوک کرده و فرد را بدون آسیب متوقف می کند از دیگر اقدامات من می باشد.

این دانشجوی موفق و نخبه بسیجی در زمینه میزان تأثیر این موفقیت ها در زندگی شخصی و رفتارشان اظهار کرد: انسان وقتی در یک موضوع شاخص می شود این امر باعث افزایش اعتماد به نفس او در زندگی اجتماعی و شخصی اش می شود و این اعتماد به نفس سبب بیشتر شدن موفقیت در سایر عرصه های زندگی انسان می گردد.

محمدقاسمی، اصلی ترین عامل موفقیت خود را، ایمان و توکل به خدا دانست و گفت: ایمان و توکل به خدا اصلی ترین عامل موفقیت هر جوان مسلمانی است که در راه رسیدن به اهدافش تلاش می کند در کنار این دو عامل عواملی همچون مطالعه زیاد و تفکر و حمایت خانواده موجب شده تا من در کارهایم نسبت به دیگران موفق تر باشم.

وی پیرامون برنامه  آینده خود گفت: در آینده سعی خواهم کرد تا با تلاش بسیار اولا سطح علمی خودم رو بالا برده تا برای جامعه ام فردی مفید باشم و باری از روی دوش مردم بردارم و بعد ازآن پیگری و در صورت امکان مذاکره با مراجع ذی ربط برای ثبت اختراعات و برنامه ریزی برای تولید و ورود به بازار اقتصادی ودر صورت موفقیت در این  راه تلاش برای ایجاد اختراعات جدید در زمینه های مختلف.

این دانشجوی موفق، اصلی ترین موانع برای مسیر موفقیت خود را اینگونه توضیح داد: عدم حمایت و توجه مسئولین شهرستانی و استانی به این اختراعات و کمبود بودجه و محل مناسب  برای انجام آزمایشات از موانع اصلی در مسیر کار و موفقیت من به شمار می روند.

وی در سخن پایانی  و توصیه به جوانان اظهار کرد: توصیه من به دوستان جوانم این است  همیشه با فکرو مطالعه  پیش بروند  تا در زندگیشان موفق ترشوند و در این راه از تجربیات دیگران استفاده کنند و شکست را نردبان موفقیت قرار دهند  و به مسیر و هدفشان ادامه دهند تا به موفقیت نهایی دست پیدا کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار