خبرهای داغ:
معاونت سیاسی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع)

مکانیسم ماشه و قدرت رو به افول آمریکا

سروان شریفی گفت: نه تنها تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر( ۲۷ مهر ۹۹) لغو گردید بلکه مکانیسم ماشه فعال نشد و تحریم ها برنگشت و این نشان از عدم توانایی صحنه گردانی آمریکا در دنیا و قدرت رو به افول او دارد.
کد خبر: ۹۲۸۶۹۲۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

سروان افتخار شریفی معاون سیاسی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج به بررسی تاثیر برداشته شدن تحریم تسلیحاتی در مسائل اقتصادی و ارزی ایران پرداخت و عنوان کرد: علیرغم همه تلاش‌های ایالات متحده آمریکا و دروغ پردازی‌های رئیس جمهور آمریکا نه تنها تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر( ۲۷ مهر ۹۹) لغو گردید بلکه مکانیسم ماشه فعال نشد و تحریم ها برنگشت و این نشان از عدم توانایی صحنه گردانی آمریکا در دنیا و قدرت رو به افول او دارد.

معاونت سیاسی سپاه ناحیه امام حسن در ادامه افزود: به دلیل وجود تحریم ها ،بسیاری از کشورهای فعال در زمینه کسب و کار تسلیحاتی، از معامله با کشور ما ترس و ابا داشتند اما خوشبختانه با رفع این تحریم ها معاملات تسلیحاتی دوباره از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: از طرفی جمهوری اسلامی ایران با تامین حدود ۹۰ درصد از تسلیحات دفاعی در داخل کشور، به خود کفایی مطلوبی رسیده است. با توجه به کمبود ارز در کشور و صادرات تسلیحاتی به کشورها، ارزآوری قابل توجهی برای کشور ایجاد خواهد شد و روند صعودی قیمت دلار به یک روند کاهشی یا ثبات تغییر خواهد کرد.

سروان شریفی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که بانک ها و ساز و کارهای مالی دنیا، بنا بر ترس تحریم توسط آمریکا، وارد معاملات ارزی با جمهوری اسلامی ایران نمی‌شوند، در این باره می توانیم با صادرات سلاح، به جای ارز، کالاهای مورد نیاز و اساسی خود را وارد کنیم.

این مسوول سیاسی اضافه کرد: از طرفی در همه دنیا امنیت سرمایه‌گذاری با امنیت نظامی یک کشور ارتباط تنگاتنگ دارد. هر چند که حدود ۹۰ درصد از محصولات دفاعی و تسلیحاتی ما در داخل کشور تامین می شود اما با وجود واردات بعضی از تسلیحات، بازدارندگی دفاعی ما دو چندان شده و باعث می شود رجز خوانی دشمن تاثیری در کاهش ارزش ریال نداشته باشد.

سروان شریفی در پایان گفت: در بحث واردات سلاح به جای پرداخت پول و منابع نقدینگی می‌توان از نفت استفاده کرد در این روش هم بخشی از نفت را فروخته ایم و هم سلاح وارد کرده ایم و به اصطلاح با یک تیر دو نشان زده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار