فرمانده سپاه کربلا در دیدار با مدیرکل اداره اوقاف مازندران:

وقف مال و جان شاخصه ولایتمداری مردم دیار علویان است

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به ویژگی مردم مازندران گفت:‌وقف مال و جان شاخصه ولایتمداری مردم دیار علویان است.
کد خبر: ۹۲۸۶۸۲۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا به‌مناسبت فرارسیدن دهه وقف با حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران دیدار کرد.
 
فرمانده سپاه کربلا در این دیدار ضمن گرامیداشت دهه وقف و تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: شاخصه مردم ولایتمدار مازندران، ایثارگری از جان و مال است و در تاریخ مردم این دیار شاهد هستیم که در صحنه دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) از جان خود گذشتند و در بحث موقوفات و مسائل مذهبی از مال خود گذشتند و برای بشریت وقف کردند.
 
 
سرهنگ پاسدار مسلمی با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی در فرهنگ مردم مازندران نهادینه شده و این میراث گرانب‌ها از نسل‌های گذشته به نسل جوان امروز انتقال پیدا کرده است، افزود: ایجاد وقف‌های جدید در جامعه که این روز‌ها خبر‌های آن منعکس می‌شود نشانه تداوم راه ایثارگری و از خود گذشتی مردم دیار علویان است و الحمدالله وقف‌های خوبی نیز در استان صورت می‌گیرد.
 
فرمانده سپاه کربلا  با بیان اینکه وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... را برطرف کند، تصریح کرد: در ایجاد وقف‌های جدید باید به نیاز‌های روز جامعه توجه ویژه‌ای شود تا ثمرات وقف به آحاد جامعه برگردد.
 
فرمانده سپاه کربلا با قدردانی از مجموعه اوقاف و امور خیریه مازندران در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه کمک‌های مومنانه، خاطرنشان کرد: دستگیری از محرومان و حمایت از اقشار ضعیف جامعه از محل وقف یکی از شاخصه‌های بارز فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه به‌شمار می‌رود که در شرایط امروز کشور این مهم باید تداوم داشته باشد.

*قدردانی از برنامه‌های حماسی سپاه کربلا در تشییع شهدا
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم از فرماندهی سپاه کربلا در اجرای برنامه‌های اثرگذار و انقلابی در میزبانی و تشییع شهدای مدافع حرم خانطومان که موجب ترویج روحیه ایثارگری شد، قدردانی کرد.
 
 
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز خود را مدیون شهدا و مجموعه نهاد‌های نظامی و انتظامی می‌دانیم و برای تحقق اهداف نهاد مقدس سپاه مجموعه اوقاف و امور خیریه مازندران با تمام توان پای کار است، اظهار کرد: شاهد حضور فعال نیرو‌های بسیجی و انقلابی در سطح مساجد و پایگاه‌های مقاومت مستقر در بقاع متبرکه هستیم و این آمادگی وجود دارد تا حمایت‌های لازم از پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت در سطح امامزادگان مازندران صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه مازندران امروز با تدابیر نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به علوم جدید و طرح‌های دانش‌بنیان ورود کرده افزود: در کنار فعالیت‌های مذهبی و دینی باید به نیاز‌های روز جامعه در خودکفایی توجه شود و اوقاف با توجه به اراضی وقفی که در اختیار دارد اقدام به اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به موج اول شیوع ویروس کرونا و راه‌اندازی ۱۲ کارگاه تولید ماسک با همکاری بسیج در سطح بقاع متبرکه بیان کرد: با حضور نیرو‌های بسیج و سپاه شاهد تولید روزانه ۸ هزار ماسک، لباس گان و بسته‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان بودیم که بین مردم و بیمارستان‌ها توزیع شد و اگر نیرو‌های بسیج نبودند این امر محقق نمی‌شد.
 
حیدری‌جناسمی گفت: طی سال جاری از محل موقوفات در مناسبت‌های مختلف طبق فرامین مقام معظم رهبری ۱۰۰ هزار بسته کمک مومنانه بین نیازمندان، افراد کم‌برخوردار جامعه و عزاداران حسینی توزیع شد و در این زمینه اوقاف در کنار سپاه بوده و به این مسئله افتخار می‌کند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار