خبرهای داغ:

رزمایش کمک مومنانه همه را برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا به میدان آورد

آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: رزمایش کمک مومنانه همه را برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا به میدان آورد.
کد خبر: ۹۲۸۵۷۳۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه : آیت الله مصطفی علما به مناسبت هفته وقف در دیدار با جمعی از کارکنان اوقاف کرمانشاه، با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش کمک مومنانه،  اظهار کرد: فرمایشات ایشان سبب شد تا همه از نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گرفته تا ارتش و سپاه و اوقاف برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا پای کار بیایند. 

آیت الله علما اضافه کرد: اگرچه ممکن است در توزیع بسته های معیشتی ناهماهنگی هایی هم وجود داشته باشد و مثلا بعضی خانواده های نیازمند بیش از یک بسته و برخی هیچ بسته ای دریافت نکرده باشند، اما مهم این است که اجرای این رزمایش اجازه نداد خیلی از خانواده های آبرومند برای معیشت خود در مضیقه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه از وقف به عنوان یکی از تدابیر اسلام برای رسیدگی به مشکلات جامعه و محرومان یاد کرد و افزود: اگرچه در دیگر ادیان الهی هم موضوع وقف به چشم می خورد، اما وقف در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 

آیت الله علما ادامه داد: در بیان جایگاه وقف در بین ائمه اطهار(ع) همین بس که در روایات آمده امیرالمؤمنین(ع) وقتی چاهی را می کند هنوز از چاه بیرون نیامده بود برای آن چاه صیغه وقف می خواند.

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در ادامه این دیدار به اشاره به ورود خوب اوقاف در حوزه اجرای رزمایش کمک مومنانه پس از شیوع کرونا، گفت: مجموعه اوقاف کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش چهار میلیارد تومان بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرده است.

صالحی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا همچنین پنج‌هزار بسته بهداشتی حاوی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان توزیع شده است. 

وی با اشاره به خرید و توزیع لوازم تحریر به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای موقوفات استان در سال جاری، گفت: همه این اقلام بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده تا این دانش آموزان فارغ از مشکلات اقتصادی مشغول تحصیل شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار