خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار قزوین

تعیین مدت زمان، جهت سازوکار تملک 72 پلاک باقی مانده طرح توسعه امامزاده حسین(ع)

فرخزاد گفت: در این جلسه یک بازه زمانی مشخص شد تا طبق آن اداره راه و شهرسازی، شهرداری، میراث فرهنگی و اوقاف که متولیان این امر هستند ساز و کار مناسب برای تملک 72 پلاک باقی مانده را پیدا کنند.
کد خبر: ۹۲۸۵۵۵۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

تعیین مدت زمان، جهت سازوکار تملک 72 پلاک باقی مانده طرح توسعه امامزاده حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سومین جلسه از طرح  توسعه صحن امام زاده حسن(ع) قزوین با حضور مسئولین استان قزوین در حسینیه امام زاده حسین(ع) برگزار گردید.

علی فرخزاد در رابطه با خروجی این جلسه به خبرنگاران گفت: در این جلسه یک بازه زمانی مشخص شد تا طبق آن اداره راه و شهرسازی، شهرداری، میراث فرهنگی و اوقاف که متولیان این امر هستند ساز و کار مناسب برای تملک 72 پلاک باقی مانده را پیدا کنند.

وی اذعان کرد: با توجه با شرایط اقتصادی حاکم در کشور و تغییر قیمت ها باید راه حلی پیدا کرد که مالکان بلافاصله پس از واگذاری پلاک ها بتوانند برای ملکی که فروختند یک جایگزین پیدا کنند و در این جلسه راه هایی هم مشخص شد.

فرخزاد تبیین کرد: یکی از برنامه های پیش بینی شده بررسی پلاک های هم جوار و پیشنهاد آنها به مالکان است که بتوانند این املاک و واحد ها را جایگزین ملک خود کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: از طرح های دیگر جایگرین کردن زمین های خامی است که شهردای آنها را پیشنهاد می دهد و مالکان می توانند روی این گزینه هم فکر کنند و اگر هم قرار است پول نقد بدهیم باید رقم مشخص شود که ما این هزینه را در اختیار کارگزار قرار دهیم که بلافاصله پس از آنکه توافق انجام گرفت و نهایتا ظرف مدت یک هفته مالک بتواند ملکی را جایگزین کند.

فرخزاد یادآور شد: قدم بعدی پس از تملک ملک ها اجرای پروژه است که در جلسه ای که معاون وزیر راه و شهرداری و رییس بازآفرینی در قزوین حضور داشتند، اجرای صحن و رواق های پیرامون را تقبل کردند که با براورد اولیه هزینه ها 80 میلیارد تومان می باشد.

وی ادامه داد: قرار بر این شد که تا جلسه بعدی که هفته آینده خواهد بود پلاک هایی که اولویت ما هستند به تملک در آمده باشند و طرح پیشنهادی که بازنگری شده به ما ارائه شود و از طرفی کارگذار باید با معتمدین، خانواده های شهدای ساکن در این منطقه وامام جماعت مسجد محل، افراد ذی نفوذ و نیز مالکین جلساتی برگزار نماید و آنها را برای ادامه طرح توسسعه امام زاده حسین(ع) توجیه نماید.

این مسئول یادآور شد: نهایتا پس از خرید همه پلاک ها اگر مالکی حاضر به همکاری و توافق نبود از اهرم قانونی ماده 9 قانون تملکاراضی در پروژه های عمرانی استفاده می کنیم و در آن مقطع، قیمت کارشناسی ملک ارزیابی می شود و پول به حساب دادگستری واریز می گردد و در نهایت حکم تخلیه آن ملک صادر می شود و البته این به عنوان آخرین راه حل پیش بینی شده می باشد.

فرخزاد ابراز کرد: مبلغ پیشنهادی ما برای مالکان 30 درصد بالاتر از مبلغ کارشناسی خواهد بود تا بتوانیم باتوجه به قداست مجموعه و اهمیت رضایت مالکین، پلاک ها را به دست آوریم.

معاون عمرانی استاندار قزوین در خاتمه در خصوص براورد هزینه های تملک اراضی برای طرح توسعه امام زاده حسین(ع) گفت: با توجه به برآورد هزینه ها در یک ماه پیش از این و بدون در نظر گرفتن تغییر قیمت ها در این مدت مبلغی بالغ بر 80 میلیارد تومان برای تملک 72 پلاک باقی مانده لازم است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار