سرعت غیر مجاز؛

عامل ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای جاده‌های برون شهری

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: برابر تحلیل‌های صورت گرفته در بحث تصادفات جاده‌ای، مولفه سرعت غیرمجاز، عامل اصلی ۶۰ درصد از حوادث رانندگی در معابر برون شهری استان ایلام در سال جاری بوده است.
کد خبر: ۹۲۸۴۴۷۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: سرعت غیرمجاز در جاده‌ها علاوه بر کاهش دید، قدرت واکنش راننده هنگام مواجهه با خطرات ترافیکی را کاهش می‌دهد و راننده نمی‌تواند به موقع از بروز حادثه جلوگیری کند و در نتیجه احتمال آسیب‌پذیری راننده و سرنشینان بیشتر می‌شود.

وی افزود: پیشگیری از مولفه سرعت غیر مجاز که پایه گذار بیشترین تصادفات در جاده‌های استان است از مهمترین ماموریت‌های این پلیس بوده که برای  به طور جدی و قاطعانه با رانندگان خاطی برخورد می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام با اشاره به اجرای طرح عملیاتی برخورد با سرعت های غیر مجاز در جاده های درون شهری  گفت: در دهه دوم مهرماه جاری یکهزار و ۶۶۲ دستگاه وسیله نقلیه متخلف به دلیل سرعت غیر مجاز اعمال قانون شدند .

سرهنگ همتی زاده افزود: پلیس راه استان ایلام به منظور کنترل و مهار سرعت وسایل نقلیه و پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی، تعداد ۳۶ دستگاه دوربین‌های (ثابت و سیار) پایش تصویری ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی استان ایلام به منظور کنترل مدیریت سرعت فعال کرده و رفتار‌های ترافیکی رانندگان را رصد می‌کند.

وی کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای نیازمند همراهی و همکاری مردم دانست و گفت: رعایت قوانین و مقررات جاده‌ای، عاملی بازدارنده و موثر در کاهش چشمگیر تصادفات است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار