استاندار اردبیل از افزایش عزم و اراده سرمایه‌گذار کارخانه کامیون‌سازی جهت قطع وابستگی به خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۴۴۴۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

نخستین خط تولید موتور دیزل ایران در ‌مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، اکبر بهنا‌م‌جو پیش از ظهر  امروز در بازدید از شهرک صنعتی حدید مبتکران مشگین‌شهر اظهار داشت: شدت گرفتن تحریم‌های یک‌جانبه استکبار جهانی موجب افزایش عزم و اراده سرمایه‌گذار کارخانه کامیون‌سازی جهت قطع وابستگی به خارج از کشور شده و توانسته نخستین خط تولید موتور دیزل کشور در شهرک صنعتی شهرستان مشگین‌شهر را راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه  این واحد تولیدی از کارخانجات مهم در منطقه است که ظرفیت تولید و اشتغال مناسبی دارد، افزود: تلاش می‌کنیم تا اقدامات برای حل مشکلات واحدها را پیگیری کنیم و در صورت نیاز اقدام به پیگیری و حل این مشکلات از مبادی کشوری کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: کامیون تولیدی این کارخانه در تیپ‌های مختلف از جمله کامیون‌های دو محور، سه محور، دومحور کشنده ،کمپرسی و اتاق چوب باری و سه محورهای کشنده سنگین و کمپرسی ، باری خدماتی است که با توجه به حمایت‌های اخیر میزان تولید انواع قطعات در این کارخانه از 45 درصد به حدود 80 درصد افزایش یافته است.

بهنام‌جو با بیان اینکه  امسال با اختصاص ارز موردنیاز و راه‌اندازی خط تولید موتور شاهد جهشی در صنعت خودروسازی سنگین کشور خواهیم بود، تصریح کرد: با پیگیری‌ها و اقدامات لازم زمینه برای حل مشکلات و موانع این واحد بزرگ تولیدی را فراهم آورده و تلاش می‌کنیم هر چه زودتر شاهد راه‌اندازی و فعالیت این واحد در منطقه باشیم.

وی افزود: با همت سرمایه‌گذار این کارخانه و حمایت مجموعه دستگاه‌های متولی در حال حاضر خط ذوب و ریخته‌گری و دستگاه‌های پرس 2 هزار تنی و چهار هزار تنی مخصوص قطعات موتور و بدنه با احداث چهار سالن بزرگ در حال راه‌اندازی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار