مدیرکل اقتصادی استانداری اردبیل گفت: در کارگروه تنطیم بازار استان اردبیل مصوب شد تا شرکت غله نسبت به توزیع برنج ذخیره شده و پشتیبانی امور دام نسبت به تامین کسری تخم‌مرغ استان جهت تنظیم بازار اقدام کنند.
کد خبر: ۹۲۸۴۴۳۸
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

توزیع برنج و تخم‌مرغ تنظیم بازار در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین وطن‌دوست اظهار کرد: در کارگروه تنطیم بازار استان اردبیل مصوب شد تا شرکت غله نسبت به توزیع برنج ذخیره شده و پشتیبانی امور دام نسبت به تامین کسری تخم‌مرغ استان جهت تنظیم بازار اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که واردات تخم‌مرغ، برنج و برخی از کالاهای اساسی قطع شده و همچنین کمبود نهاده‌ها و عدم تامین به‌موقع ارز، باعث افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله تخم‌مرغ و برنج شده است.

لزوم برخورد با افراد فرصت طلب و محتکران

مدیرکل اقتصادی استانداری اردبیل ادامه داد: تغییر قیمت‌ها در کل کشور مشکل ایجاد کرده است و در نتیجه برخورد با متخلفان و افراد فرصت طلب، احتکارکنندگان و دلالان سودجو در سطح استان ضرورت دارد.

وطن‌دوست بیان کرد: در شرایط کنونی بازار، محتکران بلافاصله بازار را قلع و قمع کرده و موجب نابسامانی می‌شوند. 

وی گفت: باید انبار و ذخایر کالاهای اساسی به‌طور مرتب کنترل شده و حضور ناظران به‌ویژه گشت مشترک در راستای تصمیمات شورای تشدید بازرسی با جدیت و به‌طور مستمر ادامه داشته باشد.

سازمان جهاد کشاورزی کود مورد نیاز کشاورزان را تامین کند

مدیرکل اقتصادی استانداری اردبیل افزود: تامین کود مورد نیاز کشاورزان به‌ویژه کود فسفره که اکثرا با کمبود و افزایش قیمت آن مواجه شده‌اند، در شروع کشت پاییزه مناطق مختلف استان، از وظایف سازمان جهاد کشاورزی است.

وطن‌دوست بیان کرد: لازم است مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با مدیریت بهینه مصرف و نیاز واقعی و جایگزینی آن با کودهای زیستی، در حل مشکلات کشاورزان تلاش کرده و نتیجه را در جلسات آتی گزارش کند.

ارسال نظرات