نوبت دهی تعویض پلاک در ایلام اینترنتی شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: دریافت نوبت تعویض پلاک در مرکز استان از فردا سه‌شنبه ۱۵ مهرماه به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۲۹۱۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، "سرهنگ ابوالفضل کهزادی" اظهار داشت: از ۱۵ مهر ماه خدمات تعویض پلاک در شهر ایلام فقط به صورت اینترنتی انجام می شود، بنابراین از شهروندان می خواهیم از این تاریخ به بعد بدون اخذ نوبت دهی اینترنتی به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنند.

وی افزود: شهروندان بر اساس شماره ملی و شماره تلفن همراهی که به نام خود ثبت شده مجاز به دریافت یک کد کاربری بوده و درج آدرس محل سکونت متقاضی نیز در فیلد مربوطه الزامی است.

رئیس پلیس راهور ایلام با تاکید براینکه متقاضیان می بایست به موقع در مرکزتعویض پلاک جهت دریافت خدمات حاضرشوند، یادآور شد: در صورت تاخیر در موعد مقرر با ارسال پیامک نوبت وی لغو می گردد.

سرهنگ کهزادی با بیان اینکه امکان لغو نوبت رزرو شده وجود دارد ،گفت: هر خودرو در طول روز برای یک مرتبه مجاز به اخذ خدمات و تعویض پلاک است.

وی اضافه کرد: در صورت نقص مدارک و ایرادات احتمالی شخص صرفا تا پایان وقت اداری همان روز مجاز به اخذ خدمات با نوبت اولیه بوده و در غیر اینصورت نیاز به دریافت نوبت جدید در روزهای بعدی است.

رئیس پلیس راهور ایلام با بیان اینکه دریافت نوبت برای خودروهای نوشماره و وارداتی بدون پلاک صرفا با شماره شاسی امکان پذیر است، گفت: امکان دریافت پلاک تهران از مرکز تعویض پلاک شهر ایلام وجود ندارد .

وی در خصوص فرآیند اخذ نوبت دهی اینترنتی برای تعویض پلاک افزود: افراد متقاضی می بایست ابتدا به سایت اینترنتی راهور به نشانی Rahvar۱۲۰.ir مراجعه و سپس وارد آیتم ثبت نام کاربران شده و نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه مالک و رمز عبور را وارد کرده و پس از ذخیره سازی به سامانه نوبت دهی اینترنتی بازگشته و استان و شهر، نوع خدمات و محل مرکز تعویض پلاک و نوع وسیله نقلیه انتخاب کنند.

سرهنگ کهزادی تاکید کرد: در صفحه جدید با انتخاب نوع خدمت و باز شدن تقویم نوبت دهی به ترتیب تاریخ و ساعت را انتخاب کرده و نوبت ثبت شده را تکمیل و با تایید نهایی کد رهگیری را دریافت می کنند.

وی گفت: پس از پایان مراحل ثبت نام یک پیامک به گوشی تلفن همراه متقاضی ارسال و برابر این نوبت ارائه شده بایستی به مرکز تعویض پلاک مراجعه کند.

رئیس پلیس راهور ایلام با اشاره به بر رایگان بودن هرگونه اخذ نوبت دهی اینترنتی ،نسبت به هرگونه سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو در این خصوص هشدار داد و گفت: این سامانه طوری طراحی شده که به هیچ عنوان امکان فروش نوبت اینترنتی وجود ندارد و فقط مالک وسیله نقلیه می تواند در این سامانه ثبت نام و نوبت اخذ کند.

استان ایلام با ۱۱ شهرستان ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار