حامد جعفری
به همت قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی درتنگستان

یادواره شهدا دفاع مقدس در جوار قبور شهدای گمنام شهر اهرم برگزار شد

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در یادواره شهدا اهرم گفت: در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت قرادادی با کمیته امام محقق شده است ;که طی آن 313 تبلت خریداری شده بین دانش آموزان معسر توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۸۲۳۹۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج درتنگستان، دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر دریادواره شهدای تنگستان که به همت قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی مستقردرشهراهرم برگزار شده بود  گفت: خانواده های  شهدا فقط باخود قابل مقایسه هستند وباهیچ قشری دیگرنمی توان آنها را مقایسه کرد.

عبدالرضا مطاف درادامه به تشریح اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات دراستان بوشهر پرداخت وابراز داشت: اقدامات خوبی از طرف مردم استان جهت تکمیل وبازسازی حرمهای مطهر درکشورعراق صورت گرفته  و مردم تا بحال توفیق ساخت 3ضریح خیمه گاه حسینی درکربلا را داشته اند که اگر بخواهیم نام ببریم باید از خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع)، ساخت ضریح خیمه گاه اباعبدالله الحسین (ع)وخیمه گاه حضرت قاسم(ع) نام برد.
وی تصریح کرد:از دیگراقدامات انجام شده باید به کمک های نقدی وغیرنقدی،سازندگی و کارهای عمرانی همچنین اعزام نیروی کاربه تعداد 1200نفر از نیروهای متخصص وعادی دراقشا رمختلف درعراق اشاره کرد.

عبدالرضا مطاف گفت:امسال با ایجاد شرایط کرونا توفیق انجام وظیفه مواکب خودمان جهت زوار اباعبدالله الحسین(ع) توسط خودعراقیها وبدون حضورایزانیها انجام میشود.ووکالت دادیم وباتابلو ونام ونشان استان بوشهر باتابلو شهید سلیمانی انجام وظیفه می کنند.
این مقام مسئول درپایان گفت: امسال این مجموعه مواکب در درون کشور و استان بوشهر فعال هستندواز2اسفندسال گذشته تاکنون رسیدگی به وضعیت نظافت شهرها-کمک های مومنانه فعال هستند.

مطاف بیان داشت: در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت قرادادی با کمیته امام محقق شده است که به تعداد یاران آقا امام زمان313 تبلت خریداری شد وبه دانش آموزانی که معسر هستند داده خواهد شد.
امام جمعه شهر اهرم نیز در این آیین به اهمیت مسئله نماز وشهادت پرداخت وگفت: آن  رابطه ای که شهداداشتند واین عظمت روخلق کردندوجایگاهی که شهیدپیدامی کند ارتباطش باخداوند تبارک و تعالی است و ارتباط معنوی است که به وسیله نماز برقرامیشود .

حجت الاسلام پهلوزاده ضمن اشاره به رابطه تنگاتنگ شهدا با خدای تبارک و تعالی به خصوص در موقع عبادت و راز و نیاز گفت: جایگاه نماز درنزدشهداء بسیار بالا بوده است و همه از  مولی متقیات امیرالمومنین(ع) که در نماز شهید شدند و نیز از امام حسین علیه السلام که در شب عاشورا وقت می گیرند وبه عبادت ونماز میپردازندوظهرعاشورا نسبت به مسئله نمازواقامه نمازحساس هستندتاسی گرفته اند.

امام جمعه شهر اهرم درپایان ابراز داشت: عزت خاک کربلا بخاطر وجود مبارک آقا امام حسین(ع) است .

وی با تاکید بر اینکه نماز همواره انسان را به مخلوق نزدیک می کند و عزت و قدرت آفرین است بیان داشت: ان شا الله بتوانیم درمسئله نماز وتبعیت از ولایت، مقید باشیم ودیگران رابه این امرتشویق کنیم.

درپایان مراسم پرچم متبرک ضریح امام حسین(ع)درمیان جمع گردانده شدو

از خانواده معظم شهدا تقدیرشد .

گفتنی است به چندتن از همسران شهدای حادثه ناوچه کنارک استان نیز که دراین یادواره حضورداشتند به پاس احترام هدایایی اهداشد.

پایان خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار