خبرهای داغ:

کبوتر حاجت

مددجوی تحت حمایت کمیته امداد روستای کلاته اسد شهرستان میامی بعد از ۳۰ سال گرفتار بودن در دام اعتیاد، اکنون از خزان زندگی خود عبور کرده و فصل جدیدی برایش آغاز شده است.
کد خبر: ۹۲۸۲۳۴۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کبوتر حاجتبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، بعد از گذر از کوچه‌پس‌کوچه‌های خاکی روستای کلاته اسد در پنج کیلومتری میامی، به منزل محمد می‌رسیم.
به‌محض ورود به خانه، وجود ده‌ها کبوتر در گوشه‌ی حیاط توجهمان را جلب می‌کند.
محمد که با ویلچر به استقبال ما آمده، وقتی ذوق ما را از دیدن کبوتر‌ها می‌بیند، در حالی که بغض در گلو داشت از آن‌ها برایمان می‌گوید:
من بیش از یک‌صد کبوتر دارم، اما، این کبوتر‌ها مانند دیگر کبوتران نیستند. این‌ها کبوتران حاجت هستند!
محمد وقتی تعجبمان را دید، بیشتر توضیح داد:
هر کس که از تهران راهی حرم امام رضا (ع) است و یا اینکه می‌خواهد به حرم حضرت معصومه (س) برود، یک یا چند کبوتر مرا را به قصد حاجت گرفتن می‌خرد و در حرم رها می‌کند.
خیلی از روستا‌ها و شهر‌های اطراف مرا می‌شناسند و برای خرید کبوتر حاجت به منزل ما می‌آیند. حتی پیش آمده که شخصی برای خریدن یک کبوتر حاضر بوده یک میلیون تومان پول پرداخت کند.
وارد خانه که می‌شویم، در کنج اتاق، پا‌های مصنوعی محمد، که گاهی به‌جای ویلچر برایش کار می‌کنند، به چشم می‌خورد.
محمد از مهمان ناخوانده چندین ساله خود، بیماری قند، می‌گوید: علت ویلچری شدن و قطع دو پای من دیابتی است که سال‌هاست گرفتارش هستم.
به گفته خودش، ۳۰ سال گرفتار بودن در دام اعتیاد، نداشتن شغل مناسب، قطع شدن دوپا به دلیل دیابت، انبوه مشکلات و ... محمد را داشت از پا در می‌آورد تا اینکه به کمیته امداد میامی مراجعه کرد.
دقایقی از صحبت‌های ما نگذشته بود که دو دختر خردسال محمد هم به جمه ما آمدند تا شنوای صحبت‌های پدر شوند.
محمد می‌گوید دقیقاً پنج سال است که با مشاوره و کمک‌های درمانی کمیته امداد، دیگر سمت هیچ نوع مواد مخدری نرفته و هم‌اکنون پاک زندگی می‌کند.
وقتی از منزل نوسازش سؤال کردیم، گفت: از زمانی که ما ساکن این روستا بودیم سر هرماه نگرانی برای پرداخت اجاره منزل بر مشکلات خودمان اضافه می‌شد. من که سال‌ها کارگر ساختمانی بودم و درآمدم فصلی و مناسب نبود، توان خرید منزل را نداشتم.
حمایت‌های کمیته امداد به درمان و ترک اعتیاد ختم نشد و با کمک بلاعوض کمیته امداد، حمایت خیرین و بنیاد مسکن، چندسالی است صاحب خانه شده ام.
از منبع درآمد فعلی محمد سؤال کردیم که در پاسخ گفت: دو دختر خردسالم در طرح محسنین کمیته امداد هستند که ماهانه مبلغی از سوی حامیان برایشان واریز می‌شود و خداروشکر، با قناعتی که داریم، بیشتر مایحتاج زندگی چهار نفره ما را تأمین می‌کند.
محمد گزارش ما که اعتقاد دارد پاییز، فصل آخر برای درخت زندگی نیست، می‌گوید: من در فصل پاییزی به طول ۳۰ سال، گرفتارشده بودم که اگر لطف خدا و حمایت‌های کمیته امداد نبود تا آخر عمر، نه تنها من بلکه خانواده من گرفتار زمستانی سخت بودیم. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار