خبرهای داغ:

برگزاری مراسم شهادت امام حسن مجتبی ع در سرخه‌

مراسم سوگواری شهادت امام حسن مجتبی(ع) در محوطه بیرونی مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۲۰۸۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه همزمان با شهادت امام حسن مجتبی (ع) حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فاطمی بصیر ضمن بیان پرسشی اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) که کریم اهل بیت هستند؛ چه کسانی را کریم می‌داند؟ امام در روایتی فرمودند:‌ای مردم به شما خبر دهم به حال برادری که داشتم (شاید منظور ایشان ابوذر و یا مقداد بوده است) برادری که در مقابل چشمان من از همه بزرگتر بود. بالاترین خصلتی که او را در نزد من بزرگتر کرده بود؛ پستی و حقارت دنیا در نظر او بود.
وی تصریح کرد: آیا ما می‌توانیم برادر ایمانی او باشیم؟ پستی و حقارت دنیا از نظر امام پانزده خصلت داشت، نخست، از تسلط شکم خارج شده بود (بنده شکم نبود)، وی چیزی را که نداشت نمی‌خواست و، چون پیدا می‌کرد زیاده روی نمی‌کرد. نداشتن حال نماز شب و عبادت و درک نکردن سحر از لقمه است، لقمه پاک حال سحر می‌آورد. سعادت و شقاوت انسان را شکم معلوم می‌کند.
امام جمعه شهرستان سرخه افزود: دوم، از تسلط فرج و عورت خویش خارج شده بود یعنی بنده و اسیر شهوت نبود بلکه امیر بر شهوت بود. سوم، بیش‌تر عمرش خاموش بود و سکوت می‌کرد. سکوت بر جاهل کتمان عیب اوست، برای عالم مسلط بر گفتارش است، وارد جدل نمی‌شده و در هیچ دعوایی شرکت نمی‌کردند.
فاطمی بصیر اضافه کرد: چهارم، برادر من لاغر بود، اما کاری که به او می‌سپردند مردانه انجام می‌داد، مردانگی به چاقی نیست. پنجم، هرکه از او عذرخواهی می‌کرد زود می‌پذیرفت. ششم، هیچ کس را سرزنش نمی‌کرد، چرا که سرزنش کردن آتش لجاجت را بر می‌انگیزد.
وی خاطرنشان کرد: هفتم، به آنچه که می‌گفت: عمل می‌کرد، اول خودش عمل می‌کرد بعد دیگران را به آنچه خود عمل می‌کرد سفارش می‌کرد. هشتم، اگر دو کار پیش می‌آمد، نگاه می‌کرد آن کاری که مخالف با هوا‌های نفسانی بود انتخاب کند.
امام جمعه شهرستان سرخه بیان داشت: نهم، اگر بیمار می‌شد، پیش هرکس شکوه و گلایه نمی‌کرد. دهم، جز پیش کسی که امید خیرخواهی از او نمی‌رفت، مشورت نمی‌کرد. یازدهم، هیچ وقت دلتنگ و ناراضی نبود و خواهشی نمی‌کرد. دوازدهم، اهل انتقام نبود و از کسی انتقام نمی‌گرفت. جوانمرد کسی است که در اوج قدرت انتقام نمی‌گیرد.
یادآور می‌شوم این برنامه با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام فاصله اجتماعی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها