خبرهای داغ:

نقش زن انقلابی در جامعه امروز انکار ناپذیر است

مربی حلقات صالحین سرخه گفت: جامعه امروز ما نیازمند زنان مومن انقلابی است تا بتوانند نسل بعد را برای حفظ انقلاب تربیت کنند.
کد خبر: ۹۲۸۰۷۶۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۹
همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس زینب ادهم در گفتگو با خبرگزاری بسیج در شهرستان سرخه اظهار داشت: نقش زنان در تداوم انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: زن انسان ساز است و قرآن هم انسان ساز است. این برابری که ایشان می‌فرمایند، از جهت بعد تربیتی هر دو مورد است. اینکه قرآن با کلام دلنشین و آیات نورانی خود انسان‌ها را هدایت می‌کند و از ظلمت به نور رهنمون می‌کند. یک زن نیز باتوجه به ویژگی خاص که خداوند در او نهاده است، قابلیت تربیت انسان‌ها را دارد.
وی تصریح کرد: باتوجه به اسناد موجود از تاریخ انقلاب و مطالعه آن‌ها در می‌یابیم که نقش زنان در پیروزی انقلاب کمتر و کمرنگ‌تر از مردان نبوده است؛ تا جایی که در برخی نقاط ایران، زنان ابتدا شروع به مبارزه با رژیم طاغوت کردند و بعد مردان به تبعیت از آنان وارد صحنه شدند.
مربی حلقات صالحین در شهرستان سرخه افزود: مردم ایران، زن و مرد، کوچک و بزرگ برای دفاع بسیج شدند و هرکدام گوشه‌ای از بار محافظت از خاک، ایمان و عقیده را به دوش کشیدند. اما زنان انقلابی نقش منحصر به فرد و استثنایی ایفا کردند.
ادهم تاکید کرد: زنانی که الگوی اصلی آنان حضرت زهرای مرضیه (س) بود، غیر از این انتظار نمی‌رود که در برابر ظلم سر خم کرده و بیش‌تر از این خود را در دام خفت و خاری رژیم طاغوت و پشتوانه‌های غربی آن ببینند.
وی با بیان اینکه زنان بعد از انقلاب اسلامی جایگاه شخصیتی خود را بدست آورده اند و بدون نگرانی و ترس قدم در اجتماع گذاشته و به فعالیت پرداختند؛ گفت: در دوران دفاع مقدس هزاران پزشک و پرستار در پایگاه‌ها مشغول به فعالیت شده یا در فعالیت‌های پشت جبهه در پخت نان، تهیه کنسرو، رب و شستن لباس‌ها (که حضرت آقا در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کردند) نقش خانم‌ها اگر بیش‌تر از مردان نبوده باشد، کمتر از آنان نبوده است.
طلبه بسیجی افزود: پس نقش زنان در اجتماع زیاد شد و زنان باتوجه به نقش اصلی خود یعنی تربیت فرزند؛ توانستند توانایی‌های خود را به ظهور برسانند و پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه اتفاق بیافتد. امام آنچه از یک زن قبل و بعد از انقلاب انتظار می‌رود، تربیت نسلی است که بتواند در سال‌های متمادی انقلاب را به سرمنزل مقصود برساند؛ یعنی باید فردی مومن متعد و انقلابی باشد.
ادهم خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در این راستا مورد توجه قرار می‌گیرد؛ این است که زنی می‌تواند فرزند انقلابی تربیت کند که خود دارای بصیرت انقلابی باشد.
وی در ادامه اضافه کرد:، زیرا هر فرد ابتدا در خانواده تربیت شده و سپس وارد اجتماع می‌شود؛ بنابراین اگر مادر نتواند خود را در رابطه با مسائل دینی و اجتماعی اقناع کند؛ دشمن این کار را خواهد کرد و نتیجه آن می‌شود فرزندانی که الگوی غربی را به الگوی اسلامی ترجیح داده و در رابطه با جامعه خود دچار یاس و ناامیدی شود و بطور غیرباوری توانایی‌ها خود را نادیده و یا انکار کند.
مربی حلقات صالحین در شهرستان سرخه بیان داشت: جامعه امروز ما نیازمند زنان مومن انقلابی است تا بتوانند نسل بعد را برای حفظ انقلاب تربیت کنند. افراد شجاع، بافکر، احساس مسولیت، با هدف، جرات تصمیم گیری با خیرخواهی نه بدخواهی و با نجابت. وقتی مردم جامعه این خصوصیات را داشته باشند، این جامعه دیگر روی بدبختی را نخواهد دید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها