خبرهای داغ:
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

۱۵ هزار دستگاه ناوگان حمل کالای جاده ای کشور نوسازی می شود

معاون وزیر، نوسازی ناوگان حمل بار را از مهم ترین دغدغه های این سازمان عنوان کرد و گفت: با توجه به عمر بالای بخشی از این ناوگان، در سال جاری ۱۵ هزار دستگاه نوسازی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۸۹۴۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مهندس عبدالهاشم حسن نیا در شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: سازمان دو وظیفه مهم راهداری و حمل و نقل جاده ای را بر عهده دارد واین دو در ارائه خدمت به مردم لازم و ملزوم یکدیگرند و یکی بدون دیگری معنایی ندارد.

وی اضافه کرد: بخش حمل و نقل جاده ای با زندگی مردم ارتباط دارد و اگر مسافری یا کالایی به موقع جابجا نشود مردم آسیب می بینند، از این رو با جدیت در جهت رفع چالش ها و نیازهای این بخش در تلاش هستیم.

حسن نیا با اشاره به سهم ۹۲ درصدی جاده در حمل و نقل بار و مسافر در کشور اضافه کرد:با وجود همه پیشرفت‌ها در صنعت هواپیمایی و راه آهن، همچنان سهم جاده بالاتر از سفرهای هوایی و ریلی است و در حال حاضر هیچ آلترناتیو دیگری هم در کوتاه مدت وجود ندارد.

وی اظهار داشت: همین نقش پراهمیت جاده ارتقای کمی و کیفی در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری را ضروری می‌کند و باید در هر دو زمینه تلاش شود.

حسن نیا گفت: شرکت، راننده و صاحب بار سه عنصر مهم در حمل و نقل جاده‌ای هستند که اگر سهم هر کدام به درستی انجام و از حقوق خود بهره‌مند شوند بیشترین بهره وری را خواهند داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با شیوع کرونا، یکی از مشاغلی که سخت تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت بخش حمل و نقل بود که به منظور جبران این خسارت تلاش ها و پیگیری هایی انجام شد و امیدواریم با اقدامات دولت و مجلس بتوانیم این ضرر را به حداقل برسانیم.

حسن نیا همچنین به جايگاه مناسب استان قزوین در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود:این استان هم در حوزه نگهداری راه ها و هم در بخش حمل و نقل جاده‌ای از استان‌های سرآمد و موفق کشور بوده و با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و ظرفیتهای ویژه در بحث تولیدات صنعتی و کشاورزی دارای جایگاه بسیار مهمی است.

دیدار با استاندار قزوین، دیدار و گفت و گو با روسای انجمن ها و اصناف حمل و نقل جاده‌ای و بازدید از کارخانه قیر، بازدید از اجرای عملیات آسفالت میکروسرفیسینگ در آزادراه قزوین _کرج و افتتاح سوله ماشین آلات راهدارخانه کنارگذر آزادراه قزوین _زنجان از دیگر برنامه های سفر یک روزه حسن نیا به استان قزوین بود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار