خبرهای داغ:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۵ هزار تن انگور در شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از کاهش میزان انگور تولیدی این شهرستان به علت سرمازدگی و تگرگ خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۵ هزار و ۷۹۰ تن محصول انگور از باغات شهرستان شاهرود برداشت شود.
کد خبر: ۹۲۷۸۵۱۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۵ هزار تن انگور در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی‌اصغر حجی با بیان اینکه برداشت انگور از سطح سه هزار و ۵۷۹ هکتار از باغات انگور شهرستان شاهرود آغاز شد، اظهار کرد: به علت سرمازدگی و تگرگ میزان تولید انگور شهرستان به نصف کاهش‌یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از «خلیلی، یاقوتی و پرلت» به‌عنوان مهم‌ترین ارقام انگور این شهرستان نام برد و افزود: ارقام انگور میان‌رس شامل «عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی و کشمشی» و ارقام دیررس شامل «سفید فخری، سرخ فخری (شاهرود) و ریش‌بابا» است.
حجی اضافه کرد: برداشت انگور از سطح باغات این شهرستان از اواسط تیرماه با ارقام زودرس شروع و تا پایان مهرماه با ارقام دیررس ادامه دارد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان پیگیری می‌شود تصریح کرد: احداث باغات نوین برای کاهش بیماری‌ها و آفات باغی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب برای ماندگاری بالای میوه و بازار رسانی مناسب، اصلاح روش‌های آبیاری و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار این مدیریت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها