به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مقاومت ایلام برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مقاومت ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۸۴۶۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

 سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) در این جشنواره گفت: امنیت، آسایش و آرامش امروز کشور به برکت هشت سال دفاع مقدس، مشارکت و حضور همه جانبه مردم است.

وی افزود : امروز امریکایی ها و غربی ها آمدند و خاطرات جنگ جهانی دوم را بازنویسی و بازنشر می کنند، از نویسندگان مختلف جهان استفاده می کنند تا عظمت فعالیت های خود به عنوان الگو و قهرمانان ملی به دنیا معرفی کنند.

 شاکرمی ادامه داد : ماندگاری آثار در هر جهتی و در هر برهه ای از زمان به واسطه هنر اتفاق می افتد، اگر بتوانیم ایثار و فداکارهای دوران دفاع مقدس استان را در قالب هنر به نمایش بگذاریم آن مهم ماندگار خواهد بود اما در غیر این صورت به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

وی تاکید کرد : کارهایی زیادی در بخش های فیلم، کتاب، شعر، عکس است، ما هنوز پس از 32 سال پس از دفاع مقدس یک کار شاخص در معرفی مجاهدت های مردم و رزمندگان استان ایلام به عنوان بخشی از تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی را انجام نداده ایم و لازم برای این موضوع حتما کار و تلاش صورت بگیرد.

 خودآموز مدیر کل ارشاد استان:دفاع مقدس سرچشمه است و نباید در گونه ها و ژانر ها دیده شود.دفاع مقدس در ایلام سرشار از سوژه های نابی است که تاکنون به آنها پرداخته نشده و هنرمندان با توجه به تاکیدات رهبری لازم است بیش از پیش به این سرچشمه توجه کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: یکی از خلاء‌های اصلی در دوران دفاع مقدس ضعف در ثبت و ضبط رویدادهای دوران دفاع مقدس و ایثار و فداکاری رزمندگان و مردم بوده است.

«علی میرزایی» در اختتامیه‌ی نخستین  جشنواره فیلم مقاومت ایلام اظهار کرد: اگر  ایثار و جانبازی های ملت و شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط می شد امروز این فرهنگ ماندگار به خوبی در بین نسل جوان تبیین و نهادینه می‌شد و به طور قطع نقش مهمی در بازخوانی حماسه های دوران دفاع مقدس داشت.

وی گفت: ثبت رشادت های دوران دفاع مقدس امروز به عنوان سندی ماندگار و تاریخی در اذهان اقشار مختلف جامعه قرار دارد و موجب تقویت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود و امروز نیز لازم است که در این حوزه با حضور هنرمندان فیلم ساز، این رشادت ها و حماسه به جامعه منتقل شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: در مجموع  ۳۸ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال شد و در نهایت 6 اثر با نظر و رای هیئت داوران به جشنواره کشوری ارسال شده است که امید است بتوانند از جایگاه فرهنگ و هنر استان ایلام به ویژه در حوزه دفاع مقدس دفاع کنند.

میرزایی تصریح کرد: این تعداد اثر در رشته های فیلم، فیلم داستانی کوتاه، مستند، نماهنگ، فیلم نامه و پویا نمایی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با تقدیر از همکاران و دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: اعتقاد داریم اگر حضور رزمندگان هنرمند و فیلم ساز در جبهه ها جنگ  در رزم های بزرگ و کوچک نبود، امروز این همه عزت و افتخار  در کشور نداشتیم، ما مدیون خون شهدا هستیم و امید است این کار  کوچک هنری گوشه کوچکی از اقیانوس بی کران  معرفت، ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشته باشد.

در این مراسم از از خانواده شهید «هدایت صحرایی» تجلیل و نماهنگ « عباس زمان» رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار