برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان مشگین‌شهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۷۴۹۱۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

آغاز برداشت انگور از تاکستان های مشگین شهر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: از ۱۴ هزار هکتار باغ‌های میوه شهرستان مشگین‌شهر بیش از ۲ هزار هکتار را  تاکستان  تشکیل می‌دهد.

یوسف جهانی با بیان اینکه برداشت انگور در این شهرستان هر سال از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شودافزود: رقم غالب انگور در این شهرستان کشمشی بی‌دانه است اما ارقام دیگری همچون  شاهانی، صاحبی، خلیلی،یاقوتی، نورس، آلدرق، گلین بارماقی، رسمی و سلطانی در این شهرستان عمل‌آوری می‌شود.

وی  گفت: انگور کشمشی بی‌دانه مشگین‌شهر شهرت ملی دارد و علاوه بر تامین نیاز استان اردبیل به سایر مناطق کشور صادر می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر بیان کرد :در شرایط عادی  همه ساله از تاکستان‌های منطقه بیش از ۲۵ هزار تن انگور برداشت می‌شود.

جهانی گفت:  با احتساب قیمت فعلی انگور در میادین میوه و تره‌بار پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد عاید انگور کاران شهرستان شود.

وی افزود:  در چند سال اخیر با هدف افزایش بهره‌وری استفاده از روش روسیمی در تاکستان‌های شهرستان رواج یافته و در حال حاضر بیش از  ۴۰۰ هکتار  از تاکستان‌های شهرستان روسیمی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر با بیان اینکه تبدیل تاکستان‌های منطقه از سنتی به روسیمی سبب افزایش سه برابری راندمان این محصول در هر هکتار شده است اضافه کرد: در تاکستان‌های سنتی راندمان این محصول حداکثر ۱۳ تن در هر هکتار است ، طوری‌که میزان برداشت انگور در تاکستان‌های روسیمی بیش از ۴۵ تن در هر هکتار می‌باشد.

شهرستان مشگین‌شهر با دارا بودن ۱۴بیش از هزار هکتار باغ میوه و سالانه با تولید ۵۰۰ هزار تن انواع میوه رتبه اول استان اردبیل را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار