خبرهای داغ:
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

آغاز برداشت پسته از سطح بیش از 4 هزار هکتار از باغات استان قزوین

اکبری گفت: عملیات برداشت محصول پسته از سطح چهار هزار و 750 هکتار از باغات این استان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۲۷۴۱۲۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

علی اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین پیش بینی کرد: امسال بیش از 4 هزار و 130 تن پسته از این میزان باغ برداشت شود.

وی اظهار کرد: از این میزان سطح باغ پسته استان حدود 3 هزار و 820 هکتار بارور و 930 هکتار نهال است.

اکبری متوسط عملکرد این محصول را هزار 1 کیلوگرم در هکتار برآورد کرد.

به گفته ی وی در حال حاضر در سطح استان 6 واحد مکانیزه ترمینال های ضبط و فراوری پسته و همچنین 950 دستگاه فرآوری سنتی وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به فعالیت های ساختاری در باغات پسته استان اشاره کرد و گفت: انتقال آب با استفاده از لوله و استفاده بهینه از آب، انجام عملیات گرده افشانی مصنوعی توسط باغداران فعال، اجرای کلاس های آموزشی پسته در سطح شهرستان قزوین و بوئین زهرا، اجرای عملیات سرشاخه کاری و اجرای عملیات نصب فرمون و کارت زرد و آبی به منظور کنترل آفات کرمانیا از مهترین اقدامات این سازمان است.

اکبری ارقام پسته قزوین را قرمز پسته، سفید پسته، کال خندان، بقالی و کله پزی و ارقام غیر بومی شامل اکبری، احمد آقایی و اوحدی است.

وی خاطر نشان ساخت: پسته قزوین در زمینه صادرات و فرآورده های مواد غذایی شامل خشکبار، آجیل، صنعت شیرینی، مربا استفاده می شود که کیفیت ارقام بومی قزوین، به دلیل رنگ سبز عالی و چربی مناسب بسیار مطلوب در صنایع غذایی می باشد.

1010/ت/30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار