خبرهای داغ:
مسئول امر به معروف ونهی ازمنکر سپاه انصارالحسین (ع)استان همدان:

آحاد مردم باید در زمینه امربه معروف و نهی ازمنکر آموزش ببینند

مسئول امر به معروف ونهی ازمنکر سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه آحاد مردم باید در زمینه امربه معروف و نهی ازمنکر آموزش ببینند، گفت: باید به امربه معروف به عنوان یک واجب شرعی نگاه کنیم.
کد خبر: ۹۲۷۳۸۹۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

آحاد مردم باید در زمینه امربه معروف و نهی ازمنکر آموزش ببینندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی خلیق در کارگاه امر به معروف ونهی ازمنکر که با حضور فرماندهان مسئولین اجتماعی پایگاه‌های مقاومت حوزه حضرت زهرا (س) در سالن جلسات سپاه ناحیه همدان برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف اظهار داشت: همه باید وظیفه امر کردن به کار خوب و نهی کردن از کار بد را برای خود قائل باشند و به آن عمل کنند، چراکه تضمین کننده حیات طیبه اسلامی است.

وی با بیان اینکه امربه معروف سه مرحله دارد قلبی، لسانی و عملی گفت: در مرحله لسانی 40 روش وجود دارد و باید در امربه معروف و نهی از منکر صبور باشیم.

مسئول امر به معروف ونهی از منکر سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر زبانی برهمه واجب است و همه باید آن را بدون ملاحظه انجام دهند، گفت: امربه معروف و تذکر لسانی وظیفه همگانی است و تاثیر آن از تاثیرمشت پولادین حکومت‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه آحاد مردم باید در زمینه امربه معروف و نهی ازمنکر آموزش ببینند، گفت: برای انجام این فریضه باید دو موضوع را مدنظر قرار دهیم؛ مراقب باشیم آبروریزی نشود و حیثیت افراد حفظ شود.

خلیق افزود: فضیلت حکومت اسلامی در قرآن این است که امر به معروف و نهی از منکر در آن جاری و ساری باشد و اگر امت اسلامی این دو فریضه را خوب انجام ندهند، هیچ فرقی با امت‌های دیگر نخواهد داشت.

وی بیان کرد: سفارش حضرت علی (ع) در لحظات آخر عمر به فرزندانش این بود که فرمودند امربه معروف و نهی ازمنکر را ترک نکنید، اگر ترک کنید اشرار و آدم نادرست بر شما مسلط خواهند شد و هر آنچه دعا بکنید دعایتان به درجه استجابت نمی‌رسد.

مسئول امر به معروف ونهی ازمنکر سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید هنر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید به امربه معروف به عنوان یک واجب شرعی نگاه کنیم.

وی گفت: بزرگ‌ترین معروفات در جامعه امیدوار کردن مردم به جمهوری اسلامی ایران و بزرگ‌ترین منکر هم  ناامیدکردن مردم است.

خلیق اضافه کرد: اگر بخواهیم در امربه معروف موفق شویم باید همه بسیجیان و اقشار را نسبت به امربه معروف توجیه کنیم و زیبایی‌های آن را به جان مردم بچشانیم تا مردم از امربه معروف لذت ببرند.

وی با بیان اینکه اولین کار در امربه معروف در پایگاه‌ها تشکیل شورای امربه معروف و نهی ازمنکر است، گفت: در تشکیل شورا باید افرادی معرفی شوند که دارای استقامت و از صبر بالایی برخوردار باشند.

مسئول امر به معروف ونهی ازمنکر سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: هرچه در امربه معروف مطالعات و آگاهی خود را زیاد کنیم و مهارت‌های خود را در بحث تذکر لسانی بالا ببریم اشتباهات در سطح جامعه کم می‌شود و پذیرش امربه معروف در جامعه بالا می‌رود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار