رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: کاربران فضای مجازی مراقب تبلیغات در محیط اینترنت با عناوین فروش کالا و لوازم‌ خانگی از شهرهای مرزی و بندری کشور باشند.
کد خبر: ۹۲۷۳۵۳۵
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

کلاهبرداری به شیوه خرید کالا از شهرهای مرزی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل در توضیح این هشدار اظهار کرد: امروزه به دلایل مختلف، حجم کلاهبرداری‌ها از طریق ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و حتی به ‌صورت پیامک‌های دروغین بالا رفته  که عدم آگاهی کاربران و عدم توجه به اطلاع‌رسانی‌های پلیس یکی از دلایل افتادن در دام این نوع کلاهبرداران است.
وی افزود: در این ‌گونه از کلاهبرداری‌ها، شیادان با تبلیغ محصولات خارجی و اورجینال با قیمت‌های جذاب در بستر کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی، خود را صاحب مغازه در شهرهای مرزی و بندری کشور معرفی کرده و حتی با قرار دادن آدرس و شماره تماس و وعده تحویل کالا در درب منزل سعی در فریب کاربران دارند.   

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: مجرمین سایبری با وعده‌های جذاب و اطمینان دادن به کاربران، پس از اخذ لیست کالاهای سفارشی، درخواست بیعانه کرده و به‌ محض دریافت آن کلیه صفحات و تبلیغات خود را پاک و دیگر پاسخگوی مشتریان نیستند.

وی تصریح کرد: بهترین روش برای تأمین کالا از این شهرها مراجعه حضوری بوده و یا در صورت خرید اینترنتی نیز باید به فروشگاه‌هایی مراجعه کنند که دارای اینماد "نماد اعتماد الکترونیک" باشد، چرا که این فروشگاه‌ها با ثبت اطلاعات قابل رهگیری در وزارت صنعت معدن و تجارت موفق به کسب این نماد شده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: هم‌وطنان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مستندات آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir ارسال کنند.

ارسال نظرات