خبرهای داغ:

عکس ها زمان را درون قاب جاودانه می کنند

یک عکاس موفق سرخه ای گفت: زمان در درون قاب جاودانه می گردد.
کد خبر: ۹۲۷۲۹۷۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
اسماعیل طحان عکاس موفق سرخه‌ای در گفتگو با خبرگزاری بسیج در سرخه گفت:: از پیدایش عکاسی تا به حال زمان در اختیار این هنر بوده است زمان متوقف و برای همیشه درون قاب جاودانه می‌شود، درست است همه جهان به آن است، آن یعنی یک لحظه.

وی با بیان اینکه تئاتر بهانه‌ای برای آشنایی با عکاسی بود ادامه داد: سال‌ها گذشته و دوران کودکی و نوجوانی ام در تئاتر سپری شد، تصمیم به ادامه تحصیل در رشته تئاتر داشتم، اما به دلیل نبوداین رشته در دوران دبیرستان تصمیم به ادامه تحصیل در رشته گرافیک شدم که قبل از تحصیل در این رشته به عکاسی مشغول بودم، اما رشته گرافیک برای من باعث شد تا با دغدغه بیشتری عکاسی را دنبال کنم از همان اوایل به عکاسی تاتر وفادار بودم و چند سالی مشغول عکاسی تئاتر و بعد برای تجربه فضای جدید به عکاسی مستند گرایش پیدا کردم.

این جوان موفق در رابطه با دنیای هنر و عکاسی گفت: عکاسی یک زبان تصویری است که تمام اجزای آن واژه‌هایی هستند که توسط عکاس از جهان انتخاب میشوند و در درون قاب قرار میگیرند تا اندیشه عکاس را منتقل کنند، ما عکاس را نمی‌بینیم، ولی با اندیشه او از طریق عکس هایش آشنا می‌شویم.

طحان رمز موفقیت خود را مطالعه، عکاسی و مشاهده عکس عکاسان بزرگ، سفر کردن، دیدن و تجربه دانست و افزود: عکاسی برای من یک حرفه است تحصیل و تجربه درفضای آکادمیک برای حرفه ای‌تر شدت و حرفه‌تر نگاه کردن در این فضا موثر است.

وی از موفقیت‌ها و رتبه‌های بدست آورده یادآور شد و اضافه کرد: انتخاب یک اثر در جشنواره night sky فرانسه، منتخب جشنواره تجسمی فجر در بخش عکس سال ۹۷ و ۹۸، منتخب در جشنواره تجسمی جوانان ایران در سال ۹۷ و ۹۸، رتبه سوم در جشنواره محرم ایران زمین، رتبه اول سرخ‌ترین ماه خدا در بخش پوستر، رتبه دوم بخش عکس جشنواره مهر محرم و در کنار آن‌ها عناوین دیگر ... را توانستم کسب کنم.

طحان در پایان به علاقه‌مندان رشته عکاسی گفت: کسانی که رشته عکاسی را دوست دارند و دغدغه دارند می‌توانند اول با دوربین موبایل خود شروع به عکاسی کنند و در حین عکاسی به کلاس‌های آموزشی معتبر رجوع کنند و بعد برای ارتقا خود و فضای حرفه ای‌تر می‌توانند دوربین حرفه‌ای خریداری کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها