خبرهای داغ:
طی سال ۹۸؛

قزوین رتبه نخست اشتغال دانش بنیان و رتبه سوم آموزش مهارت را کسب کرد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه نخست اشتغال نوین، نوآورانه و دانش بنیان و رتبه سوم آموزش مهارت برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) را طی سال ۹۸ کسب کرده است.
کد خبر: ۹۲۷۲۷۲۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج در قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی بیان کرد: در ارزیابی جامع عملکرد کمی و کیفی اشتغال و خودکفایی استان ها در سال ۹۸ که گزارش آن به تازگی منتشر شده است، استان قزوین در شاخص های اشتغال از جایگاه های مختلف و قابل تأملی برخوردار است.

وی ادامه داد: براساس این گزارش طی سال ۹۸ تعداد اشتغال ناشی از کاریابی۴۲۵ نفر بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یکی از محورهای ایجاد اشتغال آموزش مهارت های فنی و حرفه ای است که در این زمینه استان قزوین رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: براین اساس طی سال ۹۸ برای هزار و ۳۹۸ آموزش مقدماتی و برای دو هزار و ۵۲۶ نفر آموزش پایدارسازی اجرا شده که آموزش ۱۰۰ نفر از مددجویان منجر به شغل شده است و این درحالی است که در تعداد آموزش ها نه تنها برنامه محقق شده بلکه رشد اقدامات نسبت به برنامه بیش از ۱۳۳ درصد بوده است.

دهقان محمدآبادی توضیح داد: رشد عملکرد آموزش، حاصل همکاری و تعامل با دستگاه هایی همچون فنی و حرفه ای، دانشگاه علوم و فنون، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد، شرکت شهرک های صنعتی، موسسه های آموزشی آزاد و استفاده از ظرفیت و تجارب مربیان و مددجویان آموزش دیده در حوزه آموزش است.

وی عنوان کرد: طی سال ۹۸ تعداد سه هزار و ۲۸۵ فرصت شغلی ایجاد شده که متوسط درآمد ماهیانه شغل های ایجادی بیش از یک میلیون و ۷۶۱ هزار تومان است و در همین مدت ۲۰۴ طرح خودکفایی نیز ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در این مدت هزار و ۱۶۴ فرصت شغلی انجام شده از طریق راهبری شغلی داشته ایم که متوسط درآمد هر فرصت شغلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

وی اظهارکرد: طی سال گذشته ۱۶۳ طرح نوین، نوآورانه و دانش بنیان اجرا شده است که در این زمین با فاصله بسیار از استان های دیگر در رتبه نخست هستیم.

دهقانی محمدآبادی گفت: این میزان اشتغال نوین، نوآورانه و دانش بنیان حاصل تعامل و همکاری با پارک علم و فن آوری و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی است.

وی یادآورشد: کمیته امداد استان قزوین براساس بسته تشویقی آماده ارائه خدمات به کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی و خدماتی، تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومانی و یا معافیت دو ساله از پرداخت سهم بیمه کارفرما اعطاء می شود.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار