مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه آمل مطرح کرد:

یک ساعته مشکل کمبود کپسول اکسیژن حل شد / اعزام ۴۵۱ نیروی بسیجی به بیمارستان‌های آمل

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه آمل گفت: اولین فراخوان برای کپسول اکسیژن و تجهیزات پزشکی، را بسیج جامعه پزشکی منتشر کرد و مردم هم با اعتماد در تهیه این اقلام یاری رساندند.
کد خبر: ۹۲۷۲۴۲۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
یک ساعته مشکل کمبود کپسول اکسیژن حل شد / اعزام ۴۵۱ نیروی بسیجی به بیمارستان‌های آمل
 
به گزارش  سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج از مازندران، عباس اقوامی مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه آمل صبح امروزدر نشست خبری  با اصحاب رسانه که در ساختمان بهداشت و درمان آمل برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ماه محرم با اشاره به اینکه  رسانه و خبرنگار پاسدار حریم خبر و اطلاع رسانی است گفت: یقینا نقش آفرینی خبرنگاران در مبارزه با شیوع ویروس کرونا قابل تقدیر می‌باشد، چرا که حوزه سلامت فرصت آموزش به عموم را در این سطح نداشت و ضمن اینکه تمامی رده‌های آن نیز درگیر مبارزه با کرونا بودند.

اقدامی با بیان اینکه این خبرنگاران هستند که اخبار حوزه سلامت را به مردم می‌رسانند، افزود: این نقش آفرینی خبرنگاران هیچگاه فراموش شدنی نیست خصوصا در شهرستان آمل که ما دیدیم در ارتقای سواد سلامت مردم، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی واقعا سنگ تمام گذاشتند.

 مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه آمل در ادامه با تصریح براینکه خبرنگاران هم مدافعان سلامت امروز جامعه هستند، خاطرنشان کرد:ما خبرنگارانی را می‌دیدیم که در حوزه‌های سلامت حتی در محلات وارد می‌شدند و بدون هیچ ترسی به رسالت خود در امر اطلاع رسانی و خبر رسانی فعالیت می‌کردند.

اقوامی در ادامه اضافه کرد:  وقتی بحث فراگیری کرونا ویروس است، همه در معرض خطر هستند چه کادر درمان به صورت مستقیم و چه خبرنگار و مردمی که به صورت غیر مستقیم با این ویروس مواجه هستند، لذا همینکه خبرنگاران هشدار‌های حوزه سلامت را به گوش مردم می‌رسانند و زحمات مدافعین سلامت و حوزه‌های بهداشتی را تصویری و ویدئویی انتقال می‌دهند جای تقدیر دارد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه آمل با اشاره به اینکه  در حوزه بسیج جامعه پزشکی شاهد بودیم که روابط عمومی و خبرنگاران در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، پکیج‌های بهداشتی و ... نیز در کنار امر اطلاع رسانی کارنامه‌ای درخشان دارند، افزود: کمک رسانی در مبارزه فقط بحث درمان و پیشگیری نیست، بلکه اطلاع رسانی مهمترین اصل در امر پیشگیری است چرا که قبل از وقوع هر اتفاقی خبرنگاران می‌توانند در حوزه اطلاع رسانی و تولید محتوا به مردم هشدار و آمادگی لازم را بدهند.

اقوامی ادامه داد: در بحث پشتیبانی از حوزه‌های سلامت، مدافعین سلامت و خصوصا شهروندان و بحث محرومیت زدایی در مناطق محروم، بسیج جامعه پزشکی در تمام رده‌های مقاومتی که در مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های خصوصی داشته وارد عمل شد و تمام بسیجیان آن نیز به عنوان کمک کار دولت در حوزه بهداشت و درمان هستند.

 مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه آمل گفت: بسیج جامعه پزشکی سازمان‌های حوزه بهداشت و درمان نظیر بیمارستان‌ها دولتی و خصوصی، داروخانه ها، هلال احمر، انتقال خون، بهزیستی،   دانشکده‌های پرستاری و پیراپزشکی را در بر دارد که پایگاه‌های مقاومت ما در این مکان‌ها فعال هستند.

اقوامی از توزیع ۱۸۵۰ بسته معیشتی در ۶ ماه اخیر خبر داد و گفت: بسیج جامعه پزشکی هیچ گونه کمک دولتی ندارد و همچنین ما در مرحله اول بالغ بر ۸۲۵ میلیون تومان کمک‌های خودمان را به بیمارستان‌ها و مردم منتقل کردیم و در کنار این خیلی از بیماران ما در منازل خود قرنطینه بودند  به آن‌ها نیز کمک رسانی کردیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه آمل در ادامه خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی به عنوان پشتیبان در زمانی که هیچ کسی پای کار نبود در صف اول مبارزه با کرونا قرار داشت و ما در مرحله دوم حوزه سلامت با کمبود نیرو چه نیرو‌های خدماتی و چه تخصصی پرستاری و کمک بهیاری مواجه بودیم که بر حسب درخواست اداره بهداشت آمل از دانشگاه علوم پزشکی و نامه نگاری‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران با سپاه کربلای استان مبنی بر نیرو‌های داوطلب کمک در بیمارستان‌ها، سپاه آمل در ۲ مرحله فراخوان ۴۵۱ نفر از نیرو‌های بسیجی و علاقه‌مند را شناسایی و طی نامه‌ای این اسامی را به بسیج جامعه پزشکی و مدیر شبکه بهداشت آمل برای به کار گیری اعلام کرد.

 اقوامی به هیاهوی رسانه‌ای در موضوع کمبود اکسیژن در آمل هم اشاره کرد و افزود: در مرحله دوم در بحث اکسیژن، یک ساعت فقط افت فشار داشتیم و کمبود اکسیژنی در کار نبود و این مشکل برای کل بیمارستان‌های آمل بود و اینکه بیمارستان‌ها را با تخت‌های مصوب آن ساختند و وقتی تعداد بیماران بیش از حد مجاز شود و با در نظر گرفتن اینکه اکثر بیماران کرونایی به دستگاه اکسیژن نیاز دارند این یک اتفاق طبیعی بود؛ و چیز غیر عادی وجود نداشت و اگر دوستانی که خبر‌ها را منتشر می‌کنند با کارشناسان مربوطه برای تهیه خبر ارتباط بگیرند قطعا اخبار بهتر با صحت و سقم مطمئن‌تر را می‌توان به مردم منتقل کرد و انتشار داد.

به گفته مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه آمل اولین فراخوان برای کپسول اکسیژن و تجهیزات پزشکی، را بسیج جامعه پزشکی منتشر کرد و مردم هم با اعتماد در تهیه این اقلام یاری رساندند.

اقوامی در همین رابطه توضیح داد: در حوزه بهداشت و درمان همه با تمام توان خودشان ایستادند  و این مشکل را در عرض یک ساعت حل کردند و ما با گرفتن این کپسول‌ها و کالا‌های پزشکی آن‌ها را به گروه‌ها تحویل دادیم.

اقوامی در ادامه به اقدامات و کمک‌های انجام شده بسیج جامعه پزشکی در مرداد و شهریور ماه ۹۹ به مردم  درحوزه‌های بهداشت و درمان اعلام کرد: در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۹۹ تعداد  هزار و ۵۰۰ عدد لباس سرهمی به ارزش ۷۵ میلیون تومان، ۵ هزار عدد ماسک جراحی، هزار عدد گان، ۵۰۰ عدد شیلد محافظ صورت، هزار عدد دوغ لیوانی، هزار باکس دوغ خانواده، آبمعدنی یک نفره هزار باکس، محلول ضد عفونی دست ۲۰۰۰ عدد، خرما ۱۰ کارتون ۱۲۰ بسته، ۱۰۰ بسته دستمال کاغذی، ۳۰۰ کارتون بیسکوبیت، هزار و ۸۰۰ عدد آبمیوه یک نفره، وایتکس یک لیتری ۱ هزار عدد، کپسول اکسیژن ۵۰ عدد، مانومتر ۵۰ عدد، میوه تازه گیلاس ۴ تن و ۵۰۰ کیلو، غذای گرم ۲۰۰ پرس به تمامی رده‌های مقاومت در تاریخ ذکر شده به ارزش ریالی ۵۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بین حوزه‌های سلامت توزیع کردیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه آمل اضافه کرد:  در تاریخ ۱۹ مرداد ۹۹ نیز هزارعدد لباس حفاظت فردی، ۵۰۰ عدد گان، ۵۰۰ عدد دوغ، ۵۰۰ باکس آب معدنی و ... به ارزش ریالی ۴۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان  و در تاریخ ۱۰ شهریور ماه نیز کمک‌هایی انجام شد که آمار کل شهرستان و بحث برگزاری هیئت‌های مذهبی و کمک‌های درخواستی آن‌ها می‌باشد که مبلغ  ۶۳۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان نیز در این بخش هزینه شد.

به گفته اقوامی بسیج جامعه پزشکی بسیج مستضعفین مردمی است و در آینده  به همت نیرو‌های خدماتی، پرستاری، کادر بهداشتی و مردم و خیرین ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه آمل در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:  از پزشکان انتظار داریم که در محرومیت زدایی با رده‌های مقاومت در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی که هستند همکاری‌های بیشتری داشته باشند تا بتوانیم در این موضوع هم اقدامات ارزشمندی را انجام دهیم.



 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار