خبرهای داغ:
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد

بهره‌برداری از ۲ هزار واحد مسکونی در همدان/ پیش‌بینی اجرای ۱۶ طرح عمرانی در همدان

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ۲ هزار واحد مسکونی نیز در ماه‌های آینده در همدان بهره‌برداری می‌شود، گفت: امیدواریم پیش از پایان سال بخش زیادی از این واحدها تکمیل شود.
کد خبر: ۹۲۷۲۱۱۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸

بهره‌برداری از ۲ هزار واحد مسکونی در همدان/ پیش‌بینی اجرای ۱۶ طرح عمرانی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدباقر نوبخت در نشست اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی همدان اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان «جهش تولید»، بخش تولید ملی را بی‌توجه به تحریم‌ها جهش می‌دهیم.

وی بیان کرد: همه به ویژه رهبر معظم انقلاب می‌دانند که در سال سختی پیش رو داریم و باید به دشمن پیام برسانم هر چه عرصه را سخت‌تر کند ما مقاوم و فعال‌تر به جهانیان نشان می‌هیم که ایران را در اوج تحریم‌ها ظالمانه اداره می‌کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: شدیدترین مرحله تحریم نفت در برابر غذا بود اما الان در شرایطی هستیم که این بی‌انصاف‌ها و دژخیمان حتی برای غذا و دارو اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند و اگر هم به فروش می‌رسد امکان تبادل مالی نباشد.

وی اظهار داشت: هرچند این تحریم‌ها برای دیگر کشورها کارساز است، اما ملت ایران با کارنامه هشت سال دفاع مقدس و با قدرت و بزرگی، آنها را پشت سر می‌گذارد.

نوبخت گفت: برنامه دولت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بود مبنی بر داشتن برنامه یکساله برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا است.

وی افزود: اجرای ۱۶ طرح عمرانی با ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار در همدان پیش بینی شده که تاکنون ۹۲ تا ۹۴ میلیارد تومان آن تخصص یافته و مابقی آن جزو مصوبات امروز است و سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد به اتمام این برنامه عمرانی می‌داند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: اجرای این طرح‌ها موجب جهش تولید شده است بنابراین باید به همت مسوولان و اختصاص اعتبار های لازم، به موقع آنها را به پایان رساند.

وی بیان کرد: علاوه بر این ۲ طرح بهداشتی نیز امروز بازدید شد که بیمارستان اکباتان طبق توافق صورت گرفته ۱۲ فروردین سال آینده بهره‌برداری می‌شود و مرکز جامع سرطان نیز با همکاری خانواده فرشچیان در حال اجرا است.

نوبخت اضافه کرد: سهم دولت در ساخت مرکز مشارکتی سرطان همدان ۱۰۰ میلیارد تومان بود که طبق برنامه زمانبندی تامین اعتبار شده است و پیش از شهریور امسال نیز ۳۰ درصد اعتبار اختصاص می‌یابد و امید می‌رود مرحله نخست آن آبان امسال بهره‌برداری شود.

وی اظهار داشت: احداث مرکز جامع سرطان علاوه بر همدان برای غرب و همه نقاط کشور منفعت دارد چرا که نمونه این مرکز در کشور کم نظیر است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه طرح های تولیدی بستر ساز توسعه هستند، گفت: ۳۷ طرح تولیدی در عرصه‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات و گردشگری همدان انتخاب و یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان از محل منابع دولتی، بانکی و سهم آورده برای این طرح‌ها پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ها ۱۹ هزار ۶۲۶ فرصت شغلی برای مردم استان همدان ایجاد می‌شود همچنین ارزش افزوده یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان بیش از 8 هزار میلیارد تومان است.

نوبخت ادامه داد: آنچه که به این طرح‌ها برکت می‌دهد توجه و تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت است مبنی بر توجه به اقشار محروم است.

وی با بیان اینکه اقشار محروم جامعه سهم بالایی در پیروزی این انقلاب داشتند، افزود: این قشر بنا بر هر دلیل منابع کافی برای ساخت مسکن نداشتند بنابراین دولت کاری را از سال های گذشته شروع کرده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: ابتدا قصد بر ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن جایگزین کپرها در جنوب کرمان بود که این طرح اجرایی شد و کلید واحدها به نام «هدیه نظام» در اختیار اقشار محروم قرار گرفت.

وی ادامه داد: سپس طرحی در  سیستان و بلوچستان آغاز و کلید واحدها سال گذشته تحویل داده شد و امام جمعه آن منطقه ما را «صادق الوعده» توصیف کرد و امسال هم از زاهدان به خاش با قطار می‌رویم.

نوبخت با بیان اینکه ۲ هزار واحد مسکونی نیز در ماه‌های آینده در همدان بهره‌برداری می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم پیش از پایان سال بخش زیادی از این واحدها تکمیل شود.

وی یادآوری کرد: اولویت دولت تدبیر و امید در اجرای این طرح‌ها افراد مددجو از جمله افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار