خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

بهره‌برداری از ۶۳ طرح در استان همدان تا پایان دولت تدبیر

استاندار همدان گفت: ۶۳ طرح با ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در این استان تعریف شده که تا پایان دولت تدبیر و امید به ثمر می‌نشیند.
کد خبر: ۹۲۷۰۳۹۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵

بهره‌برداری از ۶۳ طرح در استان همدان تا پایان دولت تدبیربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید سعید شاهرخی در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع دامپروری ۶ هزار رأسی ملایر با بیان اینکه در چارچوب تحقق جهش تولید، ۶۳ طرح با ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در این استان تعریف شده که تا پایان دولت تدبیر و امید به ثمر می‌نشیند، بیان کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری حاصل وفاق و همدلی در مجموعه استان است و همه ما به یک هدف مهم آن هم خدمت به مردم و دوری از حواشی فکر می‌کنیم.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) ۶ طرح بزرگ اقتصادی را با حجم سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری می‌کند که در سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: همدان در سالیان گذشته بهره زیادی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت شستا نبرده بود که با سرمایه‌گذاری و اجرای این تعداد طرح، تا حدود زیادی عقب‌ماندگی این استان را در سال‌های گذشته جبران خواهد کرد.

وی توجه به معیشت مردم، تولید و اشتغال را از اولویت‌های نخست استان دانست و افزود: تمام وقت خود و مجموعه استان را صرف این هدف مهم کرده‌ایم تا بتوانیم خدمتی صادقانه به مردم ارایه دهیم.

شاهرخی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، طبق تاکیدات رییس جمهوری حفظ سلامت مردم نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران تاکید کرد: مردم همواره در کنار مسوولان جلوی یاوه‌گویی‌های آمریکا و صهیونیست ایستاده است و با مقاومت تمامی نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

استاندار همدان گفت: امروز با وجود اعمال فشارها و تحریم‌های ظالمانه، شرکت سرمایه‌گذاری شستا بیش از یک‌هزار میلیارد تومان طرح فقط در استان همدان اجرا می‌کند.

وی اظهار داشت: جای جای استان همدان به مثابه یک کارگاه بزرگ عمرانی، کار و فعالیت در جریان است و طرح‌های بزرگ همچون پتروشیمی همدان در دست اجرا است که تا یک‌ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

شاهرخی از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر و نمایندگان مجلس در اجرایی شدن طرح‌های بزرگ اقتصادی در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: به واسطه این جدیت و تلاش، حجم سرمایه‌گذاری در این شهرستان چندین برابر شده و ملایر یکی از شهرستان‌های پیشرو استان در امر سرمایه‌گذاری است.

وی فرهنگ بالا را از ویژگی‌های منحصر به فرد مردم این شهرستان دانست و افزود: در تامین زمین، آب و صدور مجوزهای لازم برای اجرای دامپروری ۶ هزار راسی شستا مشکلی در ملایر نداشتیم و این نشان از فرهنگ بالا و همراهی مردم این منطقه دارد.

استاندار همدان همچنین از همراهی مردم استان همدان با دولت قدردانی کرد و گفت: این همراهی مردم موجب سرعت بخشیدن به روند اجرایی طرح‌ها در سطح استان شده است.

* طرح مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی شرکت شستا گامی مهم در توسعه منطقه

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز برنامه‌ریزی و نگاه جهادی مدیرعامل شرکت شستا را قابل تحسین دانست و گفت: دکتر رضوانی‌فر و مجموعه وی از آن دسته مدیرانی است که در این شرایط سخت، تنگناها و تحریم‌ها شبانه‌روز برای توسعه کشور در تلاش هستند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: استاندار همدان نیز در این استان جدی و مصمم پای سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال ایستاده است تا کار به نتیجه برسد که در سال‌های اخیر این جدیت بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه طرح مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی شرکت شستا با حجم سرمایه‌گذاری ۳۲۷ میلیارد تومان و اشتغال آفرینی برای ۴۰۰ نفر گامی مهم در توسعه این منطقه است، اظهار داشت: این طرح آلایندگی ندارد و می‌تواند برای افراد بومی منطقه اشتغال پایداری ایجاد کند.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان از اجرا کنندگان طرح دامپروری ۶ هزار رأسی شستا خواست: برای ایجاد اشتغال این مجتمع از افراد بومی در روستاهای اطراف به‌کار گرفته شود.

وی ایجاد صنابع تبدیلی دامپروری را یک ضرورت مهم در این حوزه برشمرد و گفت: زمینه برای اجرای صنایع تبدیلی در این منطقه مهیا است و موانعی برای واگذاری زمین وجود ندارد.

آزادیخواه از مدیرعامل شرکت شستا خواست پس از بهره‌برداری از مجتمع دامپروری ۶ هزار رأسی، نسبت به ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در حوزه دامداری نیز وارد شوند که نیاز است کار مطالعاتی هر چه سریع‌تر آغاز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات