همزمان با عاشورای حسینی در زرند

نمایشی از عشق و ارادت به ائمه اطهار (علیه السلام) برگزار شد

مراسم تعزیه خوانی به مناسبت عاشورای حسینی (علیه السلام) با حضور هنرمندان تعزیه خوان زرندی عصر امروزدر روستای تیکدر برگزارشد
کد خبر: ۹۲۷۰۹۳۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
  • به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:هر ساله با فرا رسیدن روز دهم محرم (عاشورا) که مصادف است با سالروز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) مراسم تعزیه خوانی در اقصی نقاط مختلف میهن اسلامی ایران برگزار می‌شود تا مصائبی که براین امام مظلوم و خانواده. یاران باوفایش گذشته بصورت عینی بنمایش گذاشته شود از ویژگی‌های مهم تعزیه از گذشته تا امروز این بوده که مردم را با واقعیت و عینیت عاشورا آشنا کند.
    از آنجایی که، تعزیه یک سنت ایرانی مذهبی است که بیشتر به مصیبت و شهادت امام سوم شیعیان حضرت حسین بن علی (علیه السلام) می‌پردازد، در نزد مردم بویژه شیعیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است لذاجوانان، نوجوانان علاقه خاصی برای دیدن این نمایش مذهبی دارند و اجرای تعزیه را نمایشی از عشق و ارادت به ائمه اطهار علیه السلام می‌پندارند.
    به همین مناسبت مراسم تعزیه و شبیه خوانی سنتی عصر عاشورا با حضور جمع کثیری ازمردم متدین وسوگوار روستای تیکدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور هنرمندان تعزیه خوان زرندی درمحل تکیه ابوالفضل این روستای شهیدپرور برگزار گردید.
    خبرنگار: اکبرابراهیمی زرندی
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار