بسیج گزارش می دهد؛

دیار علویان؛حسینیه سالار شهیدان / تجلی فریاد«یا لیتنا کنّا معکم»در عاشورای مازندران + تصاویر

امسال آخرین عاشورای قرن چهاردهم هجری است . محرمی که با توجه به شیوع ویروس کرونا، متفاوت تر اما پر شور و شعور تر از سال های قبل  برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۰۸۵۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، امسال آخرین عاشورای قرن چهاردهم هجری است. محرمی که با توجه به شیوع ویروس کرونا، متفاوت‌تر اما پر شور و شعور‌تر از سال‌های قبل  برگزار شد.
 

کوچه ها و خیابان‌ها علاوه بر آنکه رنگ محرم به خود گرفته اند، در هر خانه هم یک حسینیه برپا شده است و مردم مومن و دلداده خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در سوگ سرور جوانان اهل بهشت، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) غرق در ماتم و عزا شدند.
 

هیئت‌های عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بار دیگر نشان دادند که محبان و دلدادگان سالار شهیدان همیشه و در همه حال گوش به فرمان، ولی زمان شان هستند و نمیگذارند چراغ عزاداری سالار شهیدان خاموش شود. هرچند اغیار نمی‌دانند که صاحب عزای ثارالله  خدای متعال است و وقتی خدا صاحب عزاست ، چراغ این حسینیه همیشه روشن است.
 
مازندران،
رعایت فاصله اجتماعی شاید در ظاهر نشان از فاصله گرفتن فیزیکی از هم دیگر باشد، اما دل‌های پرشور و حرارتی که به عشق اباعبدالله الحسین (علیه السلام) یک دل و هم دل شده است ؛ دیگر در تصاویر نمی گنجد.

استان لاله خیز مازندران با تقدیم ۱۰ هزار ۴۰۰ شهید و همچنین  اهدای۴۲ شهید مدافع  حریم اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) امروز در روز عاشورا با فریاد«یا لیتنا کنّا معکم» و لبیک به امام حسین (علیه السلام) تجدید عهد خود را نشان داد و میثاق دوباره با آرمان‌های شهدای کربلا بست.
 
مازندران،
مردم مازندران با راه اندازی کاروان خودرویی عزاداری، و همچنین در صفوف منظم و با فاصله کفن پوشان به سرو سینه زدند و در رثای  سالار شهیدان دشت نینوا به عزداری پرداختند، خیابان ها، کوچه‌ها همنوا با عزادارن حسینی با ذکر یا لیتنا کنا معکم، لبیک یا حسین، هیهات من الذله و به یاد شهدای مظلوم کربلا اشک ماتم ریختند.
 
مازندران،
از شرق تا غرب مازندران، از گلوگاه  تا رامسر، مردم دلداده اهل بیت (علیهم السلام) نماز ظهر عاشورا را هم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه کردند نمازی که تجدید بیعتی است با عاشورا و فرهنگ حسینی که با صبر و مقاومت در مقابل ظالم، سختی‌ها را به جام می خریم، اما زیر بار ظلم نمی‌رویم .
 
مازندران،
 غذا‌های نذری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین نیازمندان و خانواده‌های کم برخوردار، در ساری، آمل، قائم شهر و دیگر شهر‌های مازندران، با همت موکب داران، هیئت‌های عزاداری و به همچنین با حمایت سپاه نواحی، پخت و توزیع شد.
 مازندران،

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار