معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل از بافت ۶۳۱ تخته فرش توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد در پنج ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۰۴۴۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

بافت ۶۳۱ تخته فرش توسط مددجویان اردبیلی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، منصور سیفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) اردبیل ۶۳۱ تخته فرش در پنج ماهه نخست سال‌جاری بافته‌اند که در بازار با قیمت مناسب فروخته شده است.

وی با اعلام اینکه فرش‌های بافته شده توسط مددجویان به قیمت مناسبی به فروش رسیده است، افزود: از طریق بازاریابی مناسب و شرکت مددجویان در نمایشگاه فرش، تمامی تولیدات آنها به فروش رفت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۶۰ طرح فرش‌بافی تحت نظارت این نهاد قرار دارد، بیان کرد: با اجرای طرح‌های قالی‌بافی، فرش‌بافی و جاجیم، درصدد هستیم علاوه بر توانمندسازی خانوار تحت حمایت، به حفظ این هنر و فرهنگ بومی نیز کمک کنیم.

وی تصریح کرد: بافندگان تحت حمایت از نقشه‌های مختلفی استفاده می‌کنند و به منظور بالابردن سطح درآمد بافندگان، ضرورت دارد طرح و نقشه‌های بازارپسند و به روز، همچنین مواد اولیه مرغوب و دار قالی استاندارد توسط کمیته امداد تهیه و در اختیار مددجویان قرار گیرد.

بافت ۶۳۱ تخته فرش توسط مددجویان اردبیلی

ایجاد مرکز نیکوکاری فرش برای حمایت از مددجویان

سیفی بیان داشت: با ایجاد «مرکز نیکوکاری فرش» بیش از پیش یاریگر بافندگان تحت حمایت خواهیم بود و تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گرفته‌ایم که با یاری خیران و نیکوکاران می‌توانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و بازار محور برای مددجویان تحت حمایت با محدودیت روبه‌رو است که از طریق فضای مجازی و آموزش از راه دور و دیگر روش‌های الکترونیکی درصدد دستیابی به این مهم هستیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل تأکید کرد: با همکاری‌های همه جانبه دستگاه‌های همسو، رایزنی‌های مناسبی برای بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان در زمینه فرش و قالی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار