خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

دفاع مقدس ما یک نبرد علوی و عاشورایی بود

سردار علی محمد اکبری، گفت: جنگ و دفاع مقدس ما یک نبرد علوی و عاشورایی با توکل به خدا و توسل به ائمه علیهم السلام بود.
کد خبر: ۹۲۷۰۳۳۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست خبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش گفت: امسال یک هفته از 8 تا 14 شهریور برای تبیین نقش رزمندگان و مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت های رسانه ای و اطلاع رسانی در نظر گرفته شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری افزود: تلاش بسیاری از سوی دشمنان برای نادیده گرفتن و یا تحریف تاریخ دفاع مقدس صورت می پذیرد و امسال علاوه بر هفته دفاع مقدس که از 31 شهریور آغاز می شود، یک هفته خاص برای بیان خاطرات و تجربیات نسل های گذشته خصوصاً رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در نظر گرفته شده تا نسل های  آینده از آنها بهره مند شوند و ما باید ارتباط بین نسل گذشته و آینده را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص تبیین نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس کوتاهی ها و غفلت هایی صورت گرفته که لازم است اصحاب رسانه وارد شوند و در این زمینه اطلاع رسانی مناسب انجام دهند.

فرمانده ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: گام اول انقلاب اسلامی مستحکم برداشته شد و استقامت در 42سال گذشته و ایستادگی مقابل جنگ ها و فتنه های بزرگ گذشته که هشت سال جنگ تحمیلی یکی از 26 الی 27 فتنه بزرگ گذشته می باشد که از سوی استکبار جهانی بر ملت و کشور ما تحمیل شد، و همه اینها نشانی بر موفقیت گام اول انقلاب و پیروزی در این دوران است.

سردار اکبری، گفت: غائله های اول انقلاب، ترورهای مسئولین همچون شهیدان رجایی و باهنر و ...، نتوانست ما را از ادامه مسیر انقلاب بازدارد و با پایداری و ایستادگی مردم و رهبری های امامین انقلاب وارد گام دوم شده ایم و جشن چلهمین سالگرد هفته دفاع مقدس و چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی را می گیریم.

وی، تصریح کرد: در 42سال گذشته جایی نبوده که دشمنان بتوانند برای ضربه زدن وارد شوند، و ورود پیدا نکرده باشند؛ چه در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی و چه در عرصه های جنگ سخت و جنگ نرم؛ اما با ایستادگی مردم موفق نشدند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ایستادگی مردم در کنار امامین انقلاب و مقابل سختی های متعدد و پایبندی به اصول انقلاب و ارزش های اسلامی را دلیل دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ایستادگی مردم در سایه رهبری های امامین انقلاب و ایثارگری شهدا، ابهت و افتخارات ما در دنیا، که قبلا وجود خارجی نداشته اند، دلیل بر خوب عمل کردن گذشتگان ماست و بررسی های تاریخی نشان می دهد در بسیاری از عرصه ها در دوران طاغوت نمره ما در دنیا صفر بود؛ اما در حال حاضر در حوزه های علمی و فن آوری، استقلال و آزادی، قدرت بازدارندگی و دفاعی، از بسیاری کشورهای دیگر جلوترین و حرف برای گفتن در دنیا داریم.

سردار اکبری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی، خون مطهر این شهید بزرگ را بیمه کننده گام دوم انقلاب دانست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی الگویی برای رشادت جوانان ما در صحنه های مختلف 40سال دوم انقلاب اسلامی است که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند؛ اما در میدان های مختلف نشان داده اند که از نسل دفاع مقدس و نسل اوایل انقلاب جلوتر هستند.

وی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حذف نام شهدا از کوچه ها و خیابان ها، حذف موضوعات جهاد و شهادت از کتاب های درسی را از همان انگیزه هایی دانست که به کشورهای اسلامی فشار می آورند و در داخل نیز استمرار پیدا می کند.

سردار اکبری، تعلل در فضاسازی های محرم از سوی برخی مسئولین که باعث گلایه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مذهبی کشور شده را نکوهش کرد و تأکید کرد: جنگ و دفاع مقدس ما یک نبرد علوی و عاشورایی با توکل به خدا و توسل به ائمه علیهم السلام بود.

وی، افزود: کم رنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیز از توطئه های دشمنان و بدعت های ایجاد شده است که ریشه در عملکرد متولیان گذشته جامعه دارد و ما باید امروز بیشتر تلاش کنیم تا در آینده مورد بازخواست قرار نگیریم.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: تبیین درست فرهنگ دفاع مقدس و شبهه زدایی از نسل های آینده باید کار هر روزمان باشد و بدانیم که تحریف واقعیت های تاریخی عامل ایجاد مشکلات متعدد خواهد شد؛ لذا زنده نگهداشتن فرهنگ جهاد و شهادت و دفاع مقدس بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است.

سردار اکبری، گفت: تاریخ دفاع مقدس از افتخارات ملت ایران است که 8سال در برابر تمام دنیا ایستادند. رزمندگان ما در جبهه های نبرد حق علیه باطل در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن داشتندو این واقعیت دفاع مقدس و ویژگی رزمندگان ما بود.

این مقام ارشد نظامی، افزود: خودسازی معنوی، آمادگی اصلی رزمندگان ما برای ورود به میدان نبرد و عبور از موانع بود. فراز و نشیب ها و فتح و عدم فتح های زیادی در دوران جنگ داشتیم و باید نقاط قوت و ضعف را بگوییم و بدانیم شهیدان زمینی بودند بعد آسمانی شدند، به گونه ای بیان نکنیم که گمان شود مقام شهیدان غیرقابل دسترسی است.

سردار اکبری، تصریح کرد: شهدا ماندگار همیشه تاریخ هستند و نرفته اند؛ نام شهدا همه جا هست؛ زیراطبق قرآن شهیدان زنده هستند و ناظر بر اعمال ما می باشند.

وی، گفت: امروز افتخار و توان و تجهیزات و توانمندی های بازدارنده ما قابل قیاس با گذشته نیست. از انوع سلاح و تجهیزات برخورداریم و قادر به تأمین نیاز بسیاری از کشورها هستیم؛ اما علاوه بر قدرت تجهیزاتی باید در بُعد قدرت معنوی نیز تلاش کنیم. رژیم بعثی عراق با ایمان و ایستادگی و از خودگذشتگی رزمندگان ما شکست خورد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در ادامه به کارنامه درخشان مردم استان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: عملکرد مردم استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی است. نام تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در بالای یگان های عملیاتی قرار دارد که در سرنوشت سازترین عملیات های دفاع مقدس همچون؛ محرم، والفجر4، خیبر، بدر، کربلای4 و 5، والفجر 10 و ... افتخار آفرینی کرد و در جناحین یگان های قدرتمند نظامی کشور قرار می گرفت.

سردار اکبری، به تقدیر مکتوب شهید حاج قاسم سلیمانی از ایفای نقش رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: ضمن بیان این افتخارات باید آنها را برای پیشبرد نسل آینده استفاده کنیم.

وی، در ادامه به برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری که از 8 تا 14 شهریور برگزار می شود اشاره کرد و گفت: 32 برنامه ویژه چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان پیش بینی شده که برخی از آنها با همکاری بسیار خوب صدا و سیمای مرکز استان شروع شده است.

سردار اکبری افزود: علاو ه بر برنامه ویژه گروه تلویزیونی سپاه استان، عملیات های بزرگ دفاع مقدس با روایتگری فرماندهان وقت تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام تبیین می شود.

وی ، تشریح نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس ازجمله؛ روحانیت و علما ، فرهنگیان و دانش آموزان، جهادگران بی سنگر، مداحان و ذاکران اهلبیت علیهم السلام، بازخوانی بمباران شهرکرد، بازخوانی حرکت کاروان پیاده از شهرستان لردگان به جبهه های نبرد حق علیه باطل، ادامه رزمایش کمک مؤمنانه، افتتاح طرح های عمرانی و مسکن محرومان، رونمایی از 4جلد کتاب در خصوص دفاع مقدس، پخش مستند "به آن قاب سوگند" از رسانه ملی، سرکشی از رزمندگان و خانواده های معظم شهدا(بویژه شهدای عملیات محرم)، اعزام راویان به هیئات مذهبی، اجرای مسابقات قرآنی و فرهنگی و کتابخوانی، تولید محتوا در فضای مجازی، اعطای درجه رشادت به تعدادی از خانواده معظم شهداء که به تصویب سردار فرمانده کل سپاه رسیده و تجلیل از 40 نفر پزشک و پرستار با عنوان ایثارگران جبهه سلامت، را از برنامه های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

سردار اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه به سؤالات خبرنگاران در زمینه برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس پاسخ گفت و در پایان از مسئولین دستگاه های مختلف و اصحاب رسانه برای تبیین بیشتر نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس دعوت کرد.

در پایان این نشست، با اهدای لوح و هدیه از خبرنگاران حاضر در نشست به مناسبت ادامه برنامه های تجلیل روز خبرنگار، تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار