مسئول معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با «بسیج»

مناسبات دو جانبه عربی – صهیونیستی کارساز نخواهد بود/ ترامپ و نتانیاهو دو بهره‌بردار این رابطه

مسئول معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: مناسبات دو یا چندجانبه عربی – صهیونیستی در هر شکلی در دراز مدت کارساز دوطرف نخواهد بود، چون سطح رابطه دولتی بوده و فاقد مقبولیت مردمی است.
کد خبر: ۹۲۶۹۷۵۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱
حسین عباسیان در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص روابط امارات و عربستان اظهار کرد: یکی از مهمترین رویداد‌های سیاسی منطقه در ماه‌های اخیر همین علنی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی که در برخی محافل و رسانه‌ها به اشتباه از آن به عادی‌سازی روابط یاد می‌شود. روابط پنهان امارات و رژیم صهیونیستی از کمتر از ۳ دهه قبل و با واسطه‌گری و کارسازی آمریکا شروع شده و بسیاری از موضوعات را شامل شده است.

وی ادامه داد: دریافت مدال ننگین این ارتباط وعلنی سازی آن بعد از سه دهه حاصل توهمات وترس و هراس حاکمانی است که روز به روز بیش از گذشته دامنگیر آن‌ها گردیده است ونتیجه آن قرار گرفتن در سراشیبی تند سقوط خواهد بود. زیرا این سنت الهی است که اگر جامعه‌ای با حکومت خویش بیگانه شود، آن حکومت دوام و قرار نخواهد یافت.

مسئول معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) بیان داشت: اینکه چرا صهیونیست‌ها سعی در مضاعف کردن برای برقراری رابطه با بخشی از کشور‌های عربی دارند حکایت از این دارد که در این کشورها، افکار عمومی با توجه به نوع نظام‌های سیاسی حاکم، تأثیری در روند‌های سیاسی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در سطوح مختلف این جوامع ندارد وگرنه خروجی نگاه افکار عمومی این کشور‌ها نسبت به مناسبات عربی – صهیونیستی طی سال‌ها و ماه‌های اخیر مثبت نیست و این را می‌توان در اطلاعات و داده‌های معتبر مراکز افکارسنجی عربی نشان داد و به همین دلیل مناسبات دو یا چندجانبه عربی – صهیونیستی در هر شکلی در دراز مدت کارساز دوطرف نخواهد بود، چون سطح رابطه دولتی بوده و فاقد مقبولیت مردمی است؛ لذا دلخوش کردن به دستاورد‌های چنین توافقاتی بویژه در میان مدت و دراز مدت از اساس باطل وغلط است.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین بهره بردار عادی سازی روابط در شرایط کنونی ترامپ و نتانیاهو می‌باشند، افزود: انتخابات پیش روی آمریکا با وضعیت نابسامان و سراسر اعتراض و آشوب این کشور در داخل و شکست‌های مفتضحانه ترامپ و وزارت خارجه وی در عرصه دیپلماسی که برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم بود که ایالات متحده آمریکا در ارجاع یک موضوع به شورای امنیت سازمان ملل متحد که خود یکی از اعضای دائم و بانفوذ آن است، به این شکل با بن بست مواجه و تحقیر شد، موجب گردیده است تا از هرگونه گشایش و راه فراری در هر سطحی استقبال وپله بالاتری برای اندکی خنثی سازی فشار‌های داخلی و نیز رای آوری برای انتخابات پیش رویش تصور نماید.

عباسیان به عادی سازی این روابط و سود آن برای نتانیاهو اشاره و تصریح کرد: در شرایط فعلی رژیم صهیونیستی با بحران سیاسی و اقتصادی روبه روست لذا نتانیاهو بدنبال این هست که با این علنی سازی ارتباط بیشترین زمینه‌های همکاری ‌در عرصه اقتصادی و سیاسی و بازرگانی را دنبال نماید البته پشت صحنه این همکاری‌ها را قطعا باید در ابعاد امنیتی، نظامی و جاسوسی علیه جبهه مقاومت جستجو و دنبال کرد.

وی تاکید کرد: بدیهی است که هرگونه بی تفاوتی و یا ساده انگاری نسبت به این ارتباط خطای راهبردی است، زیرا تلاش‌های ضد ایرانی آمریکا به روش‌های مختلف همچنان ادامه دارد. تشکیل کانون‌های امنیتی فعال در اطراف ایران، جدیدترین ایده ایالات متحده برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است. رژیم صهیونیستی و گاو‌های شیرده آمریکا در منطقه محور‌های اصلی این دستور کار آمریکایی را تشکیل می‌دهد.

مسئول معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: آمریکا بدنبال این است تا با جدیت، منازعه عربی – اسرائیلی را به منازعه عربی – ایرانی مبدل و مقدمه این برنامه شکستن قبح رابطه رژیم صهیونیستی با کشور‌های اسلامی است؛ بنابراین ایالات متحده شکست خورده در تحریم و تهدیدعلیه ایران، پناهگاه خود را برای مهارانقلاب اسلامی ایران در باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه خلیج فارس که ایران حساسیت ویژه‌ای به آن دارد می‌بیند.

وی بیان داشت: هشدار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و دو بیانیه‌ای که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به توافق امارات و رژیم صهیونیستی صادر کرد، حکایت از نگاه هوشمندانه و راهبردی ایران به این مساله است. همچنان که سرلشکر باقری اعلام داشتند، قطعاً مناسبات جمهوری اسلامی ایران با امارات از اساس تغییر خواهد کرد و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نیز به این کشور با محاسبات دیگری نگاه خواهند کرد و چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج‌فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هرچند اندک شود، آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بیند و تحمل نخواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار