کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

پیوند قلبی با عاشورا عامل ماندگاری در تاریخ است

حجت الاسلام دهقانی، عوامل زنده ماندن نهضت کربلا را برشمرد و گفت: پیوند قلبی با مکتب عاشورا عامل ماندگاری در تاریخ است.
کد خبر: ۹۲۶۹۵۵۲
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت  فرارسیدن ماه حزن واندوه و شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران باوفایش، مراسم عزاداری و سوگواری با حضور کارکنان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی  برگزار می شود.

حجت الاسلام دهقانی در پنجمین روز مراسم سوگواری حسینی در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: برپایی این مجالس عزاداری برای درس گرفتن از فرهنگ عاشورا و تاثیراتی است که این حادثه عظیم می تواند داشته باشد و نتیجه آن تحول در زندگی انسانهاست.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: عواملی را باید مد نظر داشت تا بواسطه آنها بتوانیم از حادثه عاشورا بهتر بهره برداری کنیم.

وی افزود: عامل اول در قیام عاشورا مسئله معرفت است. انسان نسبت به اهداف قیام امام حسین (علیه السلام)باید شناخت پیدا کند. معرفت اساس ارزش در کارهامی باشد و باعث صحیح انجام دادن آنها می شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: عامل دوم، که در برداشت صحیح ازحادثه عاشورا تاثیر گذار است، مسئله عشق و محبت است. هرچه انسان عشق و محبتش به آقا ابا عبدالله (علیه السلام)زیادتر باشد مسئله قیام و عزاداری را جدی تر می گیرد و فقط برای ادای دین و رفع تکلیف کار نمی کند.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: مسئله عشق و محبت بود که یاران امام حسین(علیه السلام)را تا مرحله شهادت پیش برد و حاضر شدند از همه هستی خود دست بکشند و به آن مقام والا برسند و به زیبایی عمل کنند.

وی افزود: عامل سوم اخلاص است، که به عنوان یک مسئله مهم در کارها باید مد نظر گرفته شود. هر چه اخلاص زیادتر باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. و باعث رشد  و رستگاری افراد می شود.اخلاص به کارها ارزش می دهد و اعمال را ماندگاری می کند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید؛ رنگ خدایی و چه نیکوست رنگ خدایی به اعمال زدن. در طول تاریخ هم انسانهای مخلص ماندگار شده اند و مسیر آنها چراغی فرا روی افرادی شده که می خواهند در مسیر تکامل حرکت کنند.

دهقانی تصریح کرد: عامل چهارم دوام است، یعنی مداومت بر عزاداری سرور سالار شهیدان، مداومت بر زیاد کردن معرفت و شناخت، مداومت بر عمل کردن به اهداف امام حسین(علیه السلام)، مداومت بر عمل عارفانه و عاشقانه و خالصانه و خسته نشدن . وقتی این چهار عامل در هر امری از امور ما باشد به عمل ما قداست و ماندگاری می دهد.

وی، پیوند قلبی با مکتب عاشور را عامل ماندگاری در تاریخ دانست و  ادامه داد: عاشورا در تاریخ ماندگار شد به خاطر عواملی که در آن بود و ما هم باید وارث این ماندگاری باشیم و پیوند قلبی خود را با این مکتب داشته باشیم تا جاودانه بمانیم.

ارسال نظرات