در یادواره شهدای شهر گوجان عنوان شد:

شهدای دفاع مقدس از شهدای کربلا الهام گرفته بودند

امسال در ماه محرم باید شور حسینی را با شعور حسینی همراه کنیم تا بتوانیم الگوی مناسبی از امام حسین (علیه السلام) و عزاداری محرم به دنیا نشان بدهیم.
کد خبر: ۹۲۶۸۹۰۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام یادواره شهدای گمنام شهر گوجان برگزار شد.

در این برنامه که به همت بسیجیان پایگاه خواهران محدثه شهر گوجان و پایگاه برادران شهید مدرس گوجان برگزار شد علاوه بر غبار روبی گلزار این شهدا با گلباران این قبور مطهر به محضر این شهدا ادای احترام شد.

روح الله عسگری رئیس بنیاد شهید شهرستان فارسان با حضور در جمع بسیجیان گفت: شهدای هفت سال دفاع مقدس درواقع از شهدای کربلا الهام گرفته بودند و راه این شهدا را ادامه دادند.

وی گفت: جریان عاشورا علاوه بر جنبه های عاطفی و احساسی که درون خود گنجانیده تمام جنبه‌های عقلانی این حرکت برای بشریت پیام‌آور ظلم ستیزی و عدم سازش با ظلم است. در واقع اگر بخواهیم جریان عاشورا را بیان کنیم مهمترین عنصر این جریان ظلم ستیزی است و اگر شهدای جنگ هشت ساله خودمان را نیز ببنیم بر علیه استکبار و کاخ ظلم زمان خود قیام کردند.

عسگری افزود: شهدای ما با تاسی از حضرت اباعبدالله پای به میدان جهاد گذاشتند و در این راه از همه چیز خود گذشتند و به ستاره های بی بدیل در تاریخ این مملکت بدل شدند. ما نیز باید با تاسی از شهدا در مسیر انقلاب ثابت قدم بمانیم و پا به رکاب رهبر و امام خود باشیم تا پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برسانیم.

وی در پایان گفت: امسال شرایط ماه محرم با سالهای گذشته تفاوت بسیاری دارد و باید امسال حداکثر احتیاط و مراقبت را باید در این زمینه داشته باشیم، دستور اکید مقام معظم رهبری است فرمودند عزاداری کنید و در عزاداری‌ها هرچه ستاد ملی کرونا می‌گوید گوش کنید و عمل کنید این فتوای مقام معظم رهبری است. لذا ما بچه بسیجی ها و انقلابی ها که در صف مقدم جنگ فرهنگی هستیم باید به گونه ای عمل کنیم که هم خودمان و دیگران را از بیماری مراقبت کنیم و هم به گونه ای عمل کنیم که بهانه دست افراد کوردل و مریض ندهیم تا عقده های خود از نظام و انقلاب و دین را خالی کنند.

ارسال نظرات