مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرند گفت

نهضت حسینی ارزش امر به معروف و نهی از منکر را بالا برد

حجت الاسلام والمسلمین محمد ایزدی گفت:تبیین امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم قیام ونهضت امام حسین (علیه السلام) درعاشورا بود که ما باید ادامه دهنده راه این مکتب باشیم
کد خبر: ۹۲۶۸۷۵۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
  • به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان حجت الاسلام والمسلمین محمد ایزدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرند در جمع کارکنان این ناحیه در حسینیه ثارالله سپاه زرند که با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شده بود با تسلیت شهادت امام حسین (علیه السلام) ماه محرم را فرصتی مغتنم برای عمومی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و بر استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی در این باره تاکید کرد.
    وی با اشاره به اهمیت احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام افزود: دشمن در مسائل فرهنگی جامعه اسلامی بسیار سرمایه‌گذاری کرده و از قویترین ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند که لازم است مردم و مسئولان متوجه وظیفه دینی خود در این زمینه شوند.
    حجت الاسلام ایزدی با اشاره به شرایط کنونی جامعه و جهان اسلام افزود: امام حسین (علیه السلام) اصلاح جامعه کفر و فساد را با پیروی از این فریضه الهی به‌نام نهضت عاشورا آغاز و این راه باید همچنان برای سربلندی اسلام و مسلمانان‌تداوم داشته باشد چرا که امام حسین علیه السلام با قیام خود هویت و آزادی به انسان‌ها بخشیدند و امربه معروف و نهی از منکر یکی از اهداف مقدس و بلند امام حسین (علیه السلام) بود
    مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرند در ادامه یادآور شد:امر به معروف و نهی ازمنکر در مسائل بزرگ، مرز نمی‌شناسد. هیچ چیزی، هیچ امر محترمی نمی‌تواند با امر به معروف و نهی از منکر برابری کند، نمی‌تواند جلویش را بگیرد. این اصل دائر مدار این است که موضوع امر به معروف و نهی از منکر چیست. اینجاست که می‌بینیم حسین بن علی علیهما السلام، ارزش امر به معروف و نهی از منکر را چقدر بالا برد. همان طور که اصل امر به معروف و نهی از منکر، ارزش نهضت حسینی را بالا برد. نهضت حسینی نیز ارزش امر به معروف و نهی از منکر را بالا برد، چون حسین بن علی فهماند که انسان در راه امر به معروف و نهی از منکر به جایی می‌رسد که مال و آبروی خودش را باید فدا کند.
    وی در پایان سخنان خود افزود:شاید بتوان صریح‌ترین و رساترین تعبیر امام (علیه السلام) در تبیین انگیزه اصلى قیامش را جمله‌اى دانست که در وصیّت نامه آن حضرت به برادرش محمّد حنفیّه آمده است. من تنها به انگیزه اصلاح در امّت جدّم بپا خاستم، مى خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب (علیه السلام) رفتار نمایم وقصدش کشورگشایى و به چنگ آوردن مال و مقام دنیا نیست، بلکه هدفش فقط اصلاح جامعه اسلامى و احیاى امر به معروف و نهى از منکر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار