اداره استاندارد در مسیر دفاع از حق الناس حرکت می کند/ ثبت ۱۳۵ استاندارد ملی و شش استاندار بین‌المللی در استان مرکزی

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: امام حسین(ع) برای اصلاح امور جامعه و زنده نگه داشتن مسئله امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و امروز ما در اداره استاندارد این افتخار را داریم که وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در تولید و مصرف محصولات انجام می دهیم.
کد خبر: ۹۲۶۸۷۵۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ مهناز جعفریان، مدیرکل استاندارد استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع) گفت: امام حسین(ع) برای اصلاح امور جامعه و زنده نگه داشتن مسئله امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و امروز ما در اداره استاندارد این افتخار را داریم که وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در تولید و مصرف محصولات انجام می دهیم.

جعفریان اظهار کرد: اداره استاندارد در مسیر دفاع از حق الناس حرکت می کند و خرسند هستیم فعالیت هایمان در راستای تحقق بخشی به امورات دینی مان است.

وی ادامه داد: در حوزه متخصصین و کارشناسانی که در امر استاندارد به کار گیری می شوند طبیعی است که پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه ها سطح اطلاعات و تجربیات کافی را نداشته باشند که به این منظور دوره های آموزشی تخصصی در نظر گرفته می شود و در طی ۸ سال گذشته بیش از ۷۲ هزار ساعت آموزش انجام شده که از ۶ هزار نفر سال ۹۲ به ۱۲ هزار نفر در سال ۹۹ رسیده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: در حوزه تدوین استاندار ملی ۱۳۵ استاندارد توسط استان مرکزی به ثبت رسیده و در حوزه استاندارد بین المللی ۶ استاندارد پذیرفته شده است که برای استان یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

جعفریان بیان کرد: کمیته های ملی استاندارد با سازمان های بین المللی استاندارد ارتباط مستقیم دارند که در استان مرکزی در ۳ کمیته رسمی سازمان بین المللی اعلام نظر می کند و این یک افتخار دیگر برای استان است.

وی ادامه داد: در خصوص ترویج استاندارد سازی تمام برنامه ها فراتر از پیش بینی ها و ابلاغیه ها انجام شده و امیدواریم با این آهنگی که در حال حرکت هستیم فعالیت های استاندار را پیش ببریم.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی اظهار کرد: در سال ۹۸ در حوزه صدور گواهی برای تایید آسانسور تعداد ۱ هزار و ۱۰۳ گواهی صادر شد و در ۵ ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۲۶۰ گواهی تایید نیز به صادر شده است.

جعفریان اشاره کرد: بیش از ۳ هزار مکاتبه رسمی با مدیران ساختمان ها و مجموع های مسکونی در استان انجام شده و خوشبختانه با حمایت های دستگاه قضایی و معاونت عمرانی استانداری اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی افزود: امروز نگران آسانسورهایی هستیم که گواهی آنها معتبر نیست و یا زمان زیادی از صدور آنها می گذرد هستیم چراکه آسانسورها باید سالیانه به طور مرتب کنترل و نظارت شوند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی اظهار کرد: آسانسور به عنوان یک خودروی خطرناک باید پیوسته شرایط استاندارد سازی آن پایش شود و این نیازمند فرهنگ سازی است و رسانه ها باید در این زمینه نقش آفرینی کنند چراکه بعد از شهر بازی ها آسانسورها خطرناک ترین ابزار برای انسان ها هستند.

جعفریان بیان کرد: ۶۴ جایگاه سی ان جی در سطح استان فعالیت دارد که جایگاه ها به طور مستمر ارزیابی می شوند در سال گذشته ۳۵ مورد تذکر داده شده و در ۵ ماهه نخست امسال هم ۳۱ مورد اخطار داده شده که ۱۶ مورد رفع نواقص و باقی هم در حال انجام هستند.

وی اضافه کرد: در خصوص تجهیزات تفریحی استاندارد سازی به طور مستمر انجام می شود که در سال گذشته ۶ خانه تفریحی پلمپ شد و برای ۲۳ دستگاه غیراستاندارد در مراکز تفریحی اخطار صادر شد که ۱۶۱ مورد بازدید و ۶۲ مورد دستگاه هم پلمپ شدند که در سال جاری هم نظارت‌ها در حال انجام هستند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: دوره‌های آموزشی در سال ۹۲ از ۹۹ مورد به ۲۰۴ مورد در سال ۹۹ رسیده و با همکاری شرکت‌های تایید صلاحیت شده برای همه اقشار مرتبط با اداره استاندارد این دوره ها را برگزار کرده ایم.

جعفریان بیان کرد: در خصوص فرآورده های مقابله با کرونا به جز الکل علیرغم اینکه مشمول استاندارد اجباری نمی شدند اما در کنار کلیه مجموعه های دخیل در مبارزه با کرونا اداره استاندارد نقش آفرینی کرده است.

وی بیان کرد: سازمان ملی استاندارد در راستای تحقق شعار سال نقش اساسی دارد و در این راستا با روشن کردن مسیر تولید حامی واحدهای تولیدی خواهد بود و از تولیدات کیفی حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از ورود تولیدات غیرکیفی به بازار نظارت مستقیم انجام می دهد و در این راستا بسته هایی را در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار