دفاع از ارزش‌های اسلامی دفاع از عقلانیت است/ اجازه وارد کردن کوچکترین خدشه‌ای به ارزش‌های اسلامی را نمی‌دهیم

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: در جامعه اسلامی باید نسبت به ارزش‌ها اهتمام داشته باشیم، مدافع اسلام باشیم و اجازه وارد کردن کوچکترین خدشه‌ای به قرآن و پیامبر(ص) و ارزش‌های اسلامی را نمی‌دهیم و دفاع از ارزش‌ها قطعاً عقلانیت، عدالت، مقاومت و حفظ حقوق شهروندی را به‌همراه دارد. 
کد خبر: ۹۲۶۸۲۱۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان با اشاره به ویژگی‌های شهید رجایی و دولت وی اظهار داشت: داشتن ویژگی‌های همچون عقلانیت، تدبیر و اخلاص نشان‌دهنده کارآمدی دولت شهید رجایی بود زیرا نیروها و افراد فعال در نظام نیز نقش موثری در کارآمدی دارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چندین اصل در حوزه مدیریت باید مورد توجه باشد از جمله اصل علمی، فقهی و توجه به بایدها و نبایدها، اصل اخلاقی، اصل ولایی و استانداردهای علمی که باید مورد توجه باشد و پیامبر(ص) نیز در زمان رهبری خود به اصل اخلاقی در حوزه مدیریت تاکید داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به 3 اصل مهم در نظام از جمله فهم دقیق از اسلام، رهبری و مردم اشاره کرد و گفت: تمام خدمات‌رسانی‌ها باید با توجه به اصول ذکر شده و در این مسیر تثبیت و توسعه یابد البته نیازمند برنامه‌ریزی دقیق با اولویت‌بندی توجه به زیرساخت‌ها و شفاف‌سازی نیز هستیم و افزایش شفافیت‌ها قطعاً اثرات مطلوب برای استان به‌همراه دارد.

رمضانی با اشاره به مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) که به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد و علمای بزرگی از داخل و خارج از کشور در این مجموعه حضور دارند افزود: این مجمع به 144 کشور مرتبط است و دارای دانشگاه بین‌المللی، خبرگزاری با بیش از 20 زبان، دانشنامه مجازی اهل‌بیت(ع)، شورای عالی و سایر برنامه‌ها است و تعدادی از دانشمندان داخل و خارج کشور و رهبران شیعی در شورای عالی مربوط به این مجمع حضور دارند.

وی با بیان اینکه همه جهان امروز درگیر ویروس کرونا شده است گفت: از تمام کسانی‌ که در عرصه سلامت و بهداشت به ویژه پرستاران و پزشکان و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، بسیج و سپاه که در این ایام تلاش کردند تا وضعیت استان به وضعیت بهتری برسد تشکر می‌کنم و به خاطر دارم که حاج قاسم می‌گفت "که از این بحران‌ها می‌توانیم فرصت طلایی ایجاد کنیم".

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به ضرورت رفع مشکلات کشاورزان خاطرنشان کرد: تدابیری نیز حتماً برای رفع مشکلات کشاورزان اندیشیده شود و برای جبران خسارت‌های کشاورزان نیز اقدامات لازم انجام شود البته در حوزه کالا نیز با اختلاف فاحش قیمت‌ها روبه‌رو هستیم و نظارت جدی بر قیمت کالاها نیز در دستور کار باشد‌.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان گیلان و استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تاکید کرد و ابراز داشت: نیروهای متخصص زیادی در این استان داریم که باید از آنها به‌نحو احسن استفاده شود و آموزش عمومی فرهنگی در بخش‌های مختلف نیز باید مدنظر باشد.

رمضانی مسئولیت‌ها در دستگاه‌های اجرایی را یک امانت دانست و بر لزوم حفظ این امانت تاکید کرد و اظهار داشت: هر دستگاه اجرایی باید دارای یک بانک اطلاعاتی باشند اما در این حوزه دیر به آن پرداخته می‌شود و این یک ضعف است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات ماه محرم و ارائه تحلیل‌های دقیق در حوزه عاشورا، تطبیق و لزوم الگوگیری از نهضت عاشورا خاطرنشان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) به‌عنوان یک سنت باید حفظ شود و فضای شهر و استان را سیاه‌پوش کنیم و طرح هر خانه یک حسینیه را اجرا کنیم  البته صدا و سیما در این ماه نقش بسیار مهمی دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نظام‌های سکولار در کشورهایی همچون آمریکا که دین از سیاستشان جدا است اشاره کرد و افزود: حفظ دین و کرامت بشری به‌قدری اهمیت دارد که حتی انسان مسلمان جان خود را فدای آن می‌کند و مسلمانان حق دارند در برابر کسانی‌ که به امام و قرآن اهانت می‌کنند موضع‌گیری کنند.

رمضانی ابراز داشت: در جامعه اسلامی باید نسبت به ارزش‌ها اهتمام داشته باشیم، مدافع اسلام باشیم و اجازه وارد کردن کوچکترین خدشه‌ای به قرآن و پیامبر(ص) و ارزش‌های اسلامی را نمی‌دهیم و دفاع از ارزش‌ها قطعاً عقلانیت، عدالت، مقاومت و حفظ حقوق شهروندی را به‌همراه دارد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات