به مناسبت روز قشر بسبج مداحان انجام شد:

برگزاری نشست اندیشه ورزی نخبگان مداح بسیجی در زاهدان

به مناسبت گرامی داشت روز قشر بسیج مداحان، نشست اندیشه ورزی نخبگان مداح بسیجی با حضور رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۶۲۹۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، نشست اندیشه ورزی مداحان نخبه بسیجی خواهر و برادر با حضور رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در سالن جلسات مهمانسرای سپاه در شهرستان زاهدان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار یوسف ارجونی، مسئول سازمان بسیج مداحان کشور در این نشست با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا مداح و تبریک روز قشر بسیج مداحان گفت: هر یک از قشر های بسیج بنا به مناسبتی به نام همان قشر، یک روز خواصی برای آن نامگذاری شده، که 22ذی الحجه سالروز شهادت میثم تمار به نام قشر بسیج مداحان نامگذاری شده است.

وی به ویژگی های شاخص رفتاری میثم تماراشاره کرد و افزود: بیان حق و حقیقت و عدم ترس و نگرانی از حق یکی از مهم ترین ویژگی شهید تماربود که مداحان باید این شاخصه رفتاری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ارجونی قشر بسیج مداحان را تاثیر گذارترین رسانه از صدر اسلام تاکنون برشمرد و ادامه داد: سخن مداح در سطح جامعه تاثیرگذار است که کمتر جریانی می تواند این مهم را به دنبال داشته باشد.

این مسئول گفت: فلسفه وجودی قشر مداحان، تربیت مداح تراز انقلاب می باشد که این قشر با مدیریت صحیح می بایست خودباوری را در بین خود و افراد جامعه تقویت کنند.

سرهنگ پاسدار علیرضا کیخا، جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه سلمان هم در این جلسه با گرامی داشت یاد و نام شهدا و الگوگیری از سیره شهدا و ادامه دادن راه و اهداف این حماسه آفرینان و مجاهدان انقلابی که در راستای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده اند؛ گفت: هر قشری که در بسبح تشکیل شده فلسفه وجودی دارد که اگر هر قشر را به پرنده تشبیه کنیم، برای رسیدن به موفقیت و اهداف متعالی سازمانی همواره باید در حال بال زدن باشیم تا به افقی برسیم که حدش را نمی توان مشخص کرد و حضرت آقا آن را تمدن اسلامی می‌نامد.

وی بیان کرد: هر قشر باید فلسفه وجودی خود را بداند و اگر هر قشر فلسفه وجودی خود را نشناسد، نمی‌تواند مسیر اصلی خود را پیدا کند، کمک به کارآمدی نظام، حفظ هویت انقلابی، از وظایف مهم قشر بسیج مداحان است.

جانشین ستاد تخصصی اقشار سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که هیئت سنتی ترین نهاد انقلابی است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به هیئت های اندیشه ورز اهمیت ویژه ای دارند چرا که این هیئت ها نقش تاثیر گذاری در تربیت جوانان مومن و انقلابی دارد.

این مسئول ادامه داد: یکی از مسئله‌های مهم اقشارتبیین انقلاب اسلامی و کارکردهای آن است که اگر درست تبیین نشود، در تحقق اهداف دچار مشکل می‌شویم، باید قشر مداح، انقلاب اسلامی را بشناسند و فهم گفتمانی داشته باشیم.

جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج اظهار داشت: موضوع هیئت انقلابی در گام دوم انقلاب جدی است که باید به آن توجه شود.

سرهنگ کیخا با تاکید بر این مطلب که مداحان باید با روحیه انقلابی و جهادی راه امامین انقلاب را ادامه دهند، ادامه داد: بسیج مداحان در بیانیه گام دوم انقلاب ماموریت دارد که سبک زندگی اسلامی را ترویج داده و ماموریت این قشر اهمیت دادن به هیئت اندیشه ورز است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار