خبرهای داغ:

کسب رتبه برتر اداره کل اوقاف استان سمنان در برگزاری فریضه نماز جماعت

دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بر اساس ارزیابی انجام‌شده از طرف ستاد اقامه نماز استان، ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در امر برگزاری فریضه نماز جماعت در ادارات و بقاع متبرکه جزو دستگاه‌های برتر سال ۹۸ و شایسته تقدیر ویژه شد.
کد خبر: ۹۲۶۴۷۸۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، عباس حاجی اظهار کرد: به‌منظور عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری و پیام‌های صادره از طرف ایشان به اجلاس‌های سراسری، اجرائی کردن آئین‌نامه هیئت‌وزیران با موضوع ترویج فرهنگ نماز، برنامه‌ریزی جهت اجرای مطلوب نماز جماعت و برنامه‌های جانبی در دستور کار شورای اقامه نماز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان قرار گرفت.
وی افزود: به‌منظور رونق بخشی به اقامه نماز مدارس در سال ۱۳۹۸، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نسبت به توزیع ۶۷ بسته لوازم‌التحریر منقش به شعار‌های نمازی در طرح مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند اقدام کرده است.
دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در رابطه با اجرایی کردن بند‌های ۱ الی ۴ آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز مصوب هیئت‌وزیران، ابلاغیه‌ای از طرف مدیرکل به تمامی کارکنان واحد‌های زیرمجموعه صادر و بر اساس آن، نماز جماعت ظهر و عصر پس از اتمام اذان به مدت ۲۰ دقیقه و در وقت فضیلت اقامه شد.
وی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در جهت تجلیل از خادمین نماز عنوان کرد: تعدادی از خادمین نماز که از سوی مرکز امور مساجد به اداره کل اوقاف معرفی شدند، در هفته جهانی مسجد تجلیل و تقدیر شدند.
حاجی افزود: با توجه به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ازنظر موقعیت مکانی در مرکز شهر سمنان واقع‌شده است، به‌منظور اعلام وقت فضیلت نماز نسبت به نصب دستگاه اذان‌گوی خودکار بر فراز این اداره کل اقدام شده که اذان را در سه وقت صبح و ظهر و مغرب از طریق بلندگو در محوطه میدان سعدی پخش می‌کند.
وی گفت: جهت تبیین مسائل شرعی و بیان احکام دینی به زائرین و مجاورین و ترغیب کودکان به اقامه نماز در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان از ظرفیت مبلغین بومی و اعزامی از قم در کار ویژه‌ها و ایام سال استفاده می‌شود.
دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: ایجاد یک وقف جدید با نیت مسجد در سال ۹۸ که در شهرستان میامی انجام شد، یکی دیگر از اقداماتی است که در اثر اجرای برنامه‌های مطلوب در حوزه اقامه نماز صورت پذیرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها