خبرهای داغ:
بیانیه بسیج رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگاران راویان حق و حقیقت و طلایه داران وادی آگاهی بخشی هستند

همزمان با فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه- روز خبرنگار- سازمان بسیج رسانه استان قزوین بیانیه ای صادر و در آن خبرنگاران را راویان حق و حقیقت و طلایه داران وادی آگاهی بخشی دانست.
کد خبر: ۹۲۶۴۱۹۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همزمان با فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه- روز خبرنگار- سازمان بسیج رسانه استان قزوین بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

 

« ن والقلم و ما یسطرون»
مقام معظم رهبری:
دست‌ اندرکاران‌ مطبوعات‌ باید نسبت‌ به‌ عموم‌ مسائل‌ زندگی‌ و تحولات‌ اجتماعی‌ دارای‌ معرفت‌، روشن‌بینی‌ و قدرت‌ تشخیص‌ و روشن‌فکری‌ بیشتری‌ در مقایسه‌ با دیگران‌ باشند و بر همین‌ اساس‌ وظیفه‌ دارند به‌ مردم‌ کشور و جامعه‌ آگاهی‌های‌ لازم‌ را بدهند.

۱۷ مرداد روز پاسداشت تلاش بی‌وقفه انسان‌های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند. خبرنگارانی که به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند و وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویشند.
روز خبرنگار، روزی است که با خون نگاشته شد. در این روز، مقدس‌ترین عامل سوگند در کتاب آسمانی، بار دیگر به مظهر درخشش تبدیل شد تا حکایت گر زندگی تابناکِ رهپویانی شود که همواره با قلم، میثاقی جاودانه بسته‌اند و چه خوب است به همین بهانه یاد و خاطره شهید والامقام محمود صارمی و ۱۰ شهید والامقام عرصه رسانه استان قزوین را گرامی بداریم.

بدون شک خبرنگاران، تصویرگران زمان خویش‌ و پرچم‌دار تعهد و وظیفه‌اند که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ "آگاهی بخشی" را بر دوش کشیده و با انتشار وقایع و تحلیل های خبری به عنوان پیش‌قراولان عرصه حفظ ارکان نظام و مرزهای فرهنگی، در صف مقدم مبارزه با تهاجم و شبیخون دشمن قرار گرفته و وظیفه پاسداری ‏و حراست از اندیشه ها را بر عهده گرفته اند. ‌‌‏

روز خبرنگار نشان از رسالت خطیر خبرنگاران و اثرگذاران عرصه ‏اطلاع رسانی صحیح و دغدغه مندانه در جنگ نرمی است که دشمن علیه ما به راه انداخته و با سیاه‌نمایی، شانتاژ خبری، عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای کمر به تخریب ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی بسته، در این بین خبرنگاران با مجاهدت خبری و بصیرت‌مداریِ به‌موقع از طریق آگاه‌سازی افکار عمومی، رسالتی بس سنگین را ایفاء کرده و نقش حساسی در آشکار کردن حق و حقیقت، جلوگیری از تحریف واقعیت ها، مقابله‌ همه‌جانبه با شانتاژهای خبری دشمن و ناتوی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و نیز ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی ‏دارند. ‌‌‏

بی شک خبرنگاری حرفه ای محدود نشدنی در بازه زمانی و نقشی پر رنگ در راس اطلاع رسانی و آگاهی بخشیِ یک ملت است و جامعه در تمامی امور و عرصه های خویش، مرهون و مدیون تلاش و کوشش شبانه روزی فعالین این حرفه است .

حماسه آفرینی های خبرنگاران در سالهای پر معنویت دفاع مقدس و تبیین عظمت کار مدافعان حرم و مجاهدت های مجاهدان عرصه های گمنامی و بخصوص در این ماهها نقش شانه به شانه اهالی رسانه و خبر در کنار خانواده گرانمایه و بزرگ بهداشت و درمان در راستای اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی در شرایط کرونایی و نیز ترویج کمک های مومنانه، بر هیچ کس پوشیده نیست؛ هم چنان که جهاد اصحاب خبر در مقابله با تحریم های ناجوانمردانه، تلاش برای رونق و جهش تولید، شکوفایی اقتصاد و بهبود معیشت مردم غیر قابل کتمان است.

این تنها نمونه ای از رشادت های دلیرانه این قشر زحمتکش است . قشری که در جنگ و صلح ، پیروزی و شکست ، تولد و مرگ و شادی و غم در میان امواج سیل، زمین لرزه و ... بی هیچ چشم داشتی ، خالصانه و عاشقانه پای کار بوده و هستند .

با این توصیف، سازمان بسیج رسانه استان قزوین تقارن روز خبرنگار امسال، با دهه امامت و ولایت و در نهایت "عید سعید غدیر خم" را ؛ خدمت همه اصحاب و ارباب رسانه و خبر ، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند حکیم و رحیم سلامتی و دوام توفیق و رفع مشکلات اقتصادی ، معیشتی و رفاهی این عزیزان را ؛ مسالت می نماید.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار