نماینده ولی فقیه در سیستان ‌و بلوچستان:

عید قربان روز تجلی و تحصیل تقوا برای یک عمر است

نماینده ولی فقیه در سیستان ‌و بلوچستان گفت: عید قربان در یک کلمه، روز تمرین، تجلی و تحصیل تقوا برای یک سال و بلکه یک عمر است.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۸۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان ‌و بلوچستان ضمن تبریک عید سعید قربان به مردم، این عید مبارک را به محضر رهبر معظم انقلاب و امام زمان(عج) تهنیت گفته و از خداوند، تعجیل در فرج حضرت‌شان را به عنوان عیدی مسئلت کرد.

امام جمعه زاهدان عید قربان را نماد خصلت‌های نیک برای بندگان خدا عنوان کرد و اظهار داشت: عید قربان نماد بندگی خدا، غلبه بر هواهای نفسانی و تعلقات مادی و قربانی کردن جان و مال در برابر خداوند است.

آیت‌الله محامی ضمن تاکید بر احیاء سنت قربانی در عین رعایت ملاحظات بهداشتی، بیان داشت: هم‌چنین به جای قربانی می‌توان به نیازمندان و مساکین کمک رساند.

رئیس شورای راهبردی استان با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب در اعلام رزمایش مواسات در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی کشور خصوصا در ایام شیوع کرونا و افزایش جمع نیازمندان لازم است این رزمایش را بیشتر و قوی‌تر ادامه دهیم.

وی رعایت توصیه‌های بهداشتی را برای حفظ جان مسلمانان واجب دانست و تاکید کرد: در مراسمات اعیاد سعید قربان و غدیر و هم‌چنین ایام عزادارای محرم به مقررات توجه شود.

امام جمعه زاهدان در ادامه خواستار دعای جمعی و توسل به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار برای رفع بلا از جامعه اسلامی و بشری شد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع)، کارکردهای ایشان در طول دوران امامت را تشریح کرد و عنوان داشت: تلاش برای گسترش ارتباط با مردم حتی جذب مخالفان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق شبکه وکالت یکی از مهم‌ترین اقدامات امام هادی(ع) در طول دوران پربرکت شان بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی یکی از آفات مهم دوران امام هادی(ع) را گرفتار شدن ایشان به دو گروه اهل افراط و تفریط دانست و اظهار داشت: اهل تفریط معرفتی نسبت به مقام ائمه اطهار(ع) نداشتند و افراطیون کسانی بودند که نسبت به مقام اهل بیت(ع) غلو و زیاده‌روی می‌کردند و تعبیر «غالی» برای آنها استفاده می‌شد.

رئیس شورای راهبردی با اشاره به این که امروز هم ما در جامعه خودمان دچار این افراط و تفریط ها هستیم، خاطرنشان کرد: امروز هم شاهد کسانی هستیم که آشنا به مقام ائمه(ع) نیستند و هم کسانی که داعیه ولایت‌مداری دارند و در این جهت افراط می‌کنند.

آیت‌الله محامی ضمن هشدار نسبت به همراهی با کسانی که چه در مورد ائمه(ع) و چه خصوصا در مورد حضرت مهدی(عج) زیاده‌روی کرده و مدعی ارتباط ویژه با ایشان هستند، متذکر شد: این افراد با راه‌اندازی فرقه‌های جدید مردم را متفرق می‌کنند و ما وظیفه داریم برای آشنایی بیشتر با معارف اسلامی و تقویت بنیه‌های فکری و اعتقادی خود، خانواده و نسل جدید تلاش کنیم تا تا در برابر این تهاجمات و افراط و تفریط ها در امان باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ضمن بزرگداشت دهه اول ذی‌الحجه وقایع مختلف این ایام را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: حضور حضرت موسی(ع) در کوه طور، ازدواج حضرت امیرالمؤمنین(ع) با حضرت زهرا(س)، حضور حضرت اسماعیل به همراه پدرشان حضرت ابراهیم در قربانگاه، واقعه غدیر و تکمیل دین الهی و رهسپار شدن حضرت اباعبدالله به سوی سرزمین کربلا برای حفظ دین جد بزرگوار و پدر گرامی‎شان، از مناسبت‌های این دهه هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن ایام حج اظهار داشت: بنا به تعبیر معظم له، حج هم‌چون گل صدبرگ در میان فرائض اسلامی است و مسلمان خود را در امتداد تاریخ و پیوسته به موحدان عالم از حضرت ابراهیم(ع) تا پیامبر گرامی اسلام(ص) درک می‌کند.

آیت‌الله محامی با تاکید بر نقش حج در تشکیل جبهه متحد دین‌داران عالم در برابر همه مستکبران، اظهار امیدواری کرد که خداوند اجر و مزد حج را به همه مشتاقان عنایت کند و پیام‌های این فریضه الهی را این گونه تشریح کرد: وحدت امت مسلمان، همدلی بیشتر، رشد و تعالی جامعه، رسیدگی به مسلمانان، ایستادن در برابر عالم کفر، عزت، قدرت و انسجام جامعه مسلمین بدون تنازع، تبعیض و فساد از جمله پیام‌های حج است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان عید قربان را روز ذکر خدا، تکبیر و تهلیل الهی و هم‌چنین حمد و سپاس خداوند عنوان کرد و بیان داشت: عید قربان روز رسیدگی به نیازمندان و اطعام فقرا و مساکین است.

رئیس شورای راهبردی استان ادامه داد: عید قربان در یک کلمه، روز تمرین، تجلی و تحصیل تقوا برای یک سال و بلکه یک عمر است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار