کارشناس مطالعات منطقه خلیج فارس در گفت و گو با بسیج:

حوادث مختلف بی کفایتی آل سعود در اداره حج را ثابت می کند

کارشناس مطالعات منطقه خلیج فارس، گفت: از بی‌کفایتی آل سعود در اداره حج می‌توان به حوادث مختلف و مکرر سه دهه‌ی اخیر از جمله جمعه خونین مکه و فاجعه منا اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۶۱۷۳۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سیدمحمد جزائری کارشناس ارشد سیاسی مطالعات منطقه خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به فاجعه روز نهم مردادماه 1366 و کشته شدن چندصد نفر از زائران ایرانی و تعداد زیادی از زوار دیگر کشورهای اسلامی در مکه معظمه و خانه خدا به دست ماموران دولت وهابی عربستان سعودی، گفت: از بی‌کفایتی رژیم آل سعود در اداره حج، می‌توان به حوادث مختلف و مکرر سه دهه‌ی اخیر از جمله جمعه خونین مکه و حوادث اخیر منا اشاره کرد.    

جزائری افزود: مناسک حج ابراهیمی سال 1366 یکی از صفحات سیاه کتاب پر جنایت آل‌سعود است که در آن کشتار بیش از 400 نفر از حجاج ایران که برای حضور در مراسم «برائت از مشرکین» شرکت کرده بودند را رقم می‌زند.      

وی، با اشاره به حرمت الهی این مراسم جهانی گفت: مناسک حج در مکان و زمانی برگزار میشود که خون ریختن در آن حرام است و این حرمت تا جایی اهمیت دارد که اعراب جاهلیت نیز احترام این مکان و زمان را نگه می داشتند، حرمتی که توسط عوامل و ایادی کوردل سعودی شکسته شد.

جزائری ادامه داد: در تاریخ اسلام نیز زمانی که مکه از سوی مسلمانان فتح شد، برخی مشرکان پیمان عدم تعرضی را که میان آنان و رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) منعقد شده بود را نقض کردند و آل سعود وهابی نیز همچون اجدادشان، در این مراسم جهانی با یورش به زوار حرم امن الهی، حتی به بانوان و کودکان هم رحم نکردند، به‌طوری‌که نیمی از کشته‌شدگان از بانوان بودند.

کارشناس ارشد سیاسی، تصریح کرد: حمله به زائران خانه خدا نشان داد سردمداران وهابی عربستان نه تنها لیاقت خدمت به حرمین شریفین را ندارند، بلکه برای اثبات سرسپردگی خویش به آمریکا و صهیونیست، حاضرند احکام محکم الهی را نیز زیر پا بگذارند.

سیدمحمد جزائری در پایان تصریح کرد: این حادثه جانسوز همچون فاجعه منا، نه تنها قلب مسلمانان جهان که دل آزادگان کل دنیا را به درد آورد، لذا جا دارد که بار دیگر پیام سال 1366 رهبر کبیر انقلاب اسلامی که بعد از کشتار حجاج توسط آل سعود صادر شد را مرور کنیم و به نکات ژرفی که 33 سال پیش توسط بنیانگذار کبیر انقلاب درمورد بی کفایتی آل سعود بیان کردند دقیق شویم.

 

ارسال نظرات