خبرهای داغ:

ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با توجه به گسترش فعالیت رسانه‌های مجازی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۶۱۲۳۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با رسانه های مجازیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان، در نشستی با رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود افزود: پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، ناشی از ناآشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است.
وی با اشاره به شوق و علاقه به کتاب و کتابخوانی از کودکی، افزود: می‌توانیم مطمئن باشیم چنانچه فرزندانمان از کودکی شوق مطالعه و خواندن پیدا کنند و با ایجاد انگیزه مطالعه در آنان، کتابخوانی را جزئی از زندگی خود بدانند، بدون شک در هردوره از زندگی به هر طریق ممکن مطالب مورد نیاز را بدست می‌آورند و مطالعه می‌کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: مطالعه، گنجی است کهمی بایست آن را با شیوه‌های جدید در جامعه ترویج کنیم.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز در این نشست به انجام فعالیت‌های مجازی در دوران تعطیلی فیزیکی کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در جامعه امروزی با توجه به گسترش رسانه‌ها و فعالیت‌های مجازی، وظیفه سنگینی بر دوش فعالان فرهنگی و کتابخانه‌ای وجود دارد.
سیدابراهیم موسوی افزود: یکی از مهمترین راهبرد‌ها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار