روایتی از عملیات مرصاد:

شهادت ژوان کورسل در عملیات مرصاد

ژوان کورسل از شهدای عملیات مرصاد است که موجب رسوایی و محو منافین خائن به وطن شد.
کد خبر: ۹۲۶۰۷۰۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محمد روزدار از رزمندگان شهرستان لردگان در هشت سال جنگ تحمیلی طی گفتگویی با خبرنگار بسیج با اشاره به خاطرات دفاع مقدس، گفت: عملیات مرصاد یک حماسه الهی بود، حماسه ای که موجب رسوایی و محو منافقین خائن به وطن شد.

روزدار با روایتی از دوران جنگ گفت: باپذیرش قطعنامه ۵۹۸ از طرف ایران، جنگ روبه پایان بود، ولی خوی وحشی گری و تجاوز صدام هنوز زنده بود و در حالی که ایران با احترام به قوانین بین المللی جنگ را پایان یافته می دانست؛ اما ناگهان دشمن درجبهه جنوبی دست به تجاوز و تهاجم گسترده ای زد اما با حکم جهاد امام خمینی (ره)، دفاع سرسختانه ای همچون روزهای اول جنگ بوجود آمد.

وی ادامه داد: درگیری تن به تن تبدیل به جنگ تن به تانک شد، بطوریکه حیات و ممات ما درگرو همین دفاع بود، نیروها ی رزمنده در جبهه جنوبی مشغول دفاع و بیرون راندن صدامیان بودند که از جبهه میانی خبر رسید دشمن از نفت شهر و قصرشیرین وارد خاک ایران شدند.

این رزمنده دفاع مقدس به نقل از شهید شوشتری گفت: شهید شوشتری می گوید درکنارمقام معظم رهبری درجنوب درحال هدایت نیروهای رزمنده بودیم که از غرب کشور تماس گرفتند وگفتند دشمن وارد ایران شد، باورم نشد و گفتم بیشتر دقت کنید ببینید صحت دارد یا نه، لحظاتی بعد تماس گرفتند که موضوع صحت دارد، مقام معظم رهبری متوجه آشفتگی ودگرگونی من شدند وپرسیدند، چه خبر؟ گفتم چیزمهمی نیست، بار دوم با جدیت فرمودند موضوع چیه؟ گفتم آقا گزارش دادند که از قصرشیرین وارد خاک ایران شدند بطرف کرمانشاه در حال حرکت هستند، اما سریع آقا فرمودند اینها منافقین هستند و دارند می روند تهران با تمام قدرت جلوی آنها را بگیرید.

وی افزود: دو بار به کشورمان حمله شد؛ یکی ۳۱شهریور ۵۹ توسط صدام که ۸ سال جنگید وبه گندم ری نرسید و خرمای بصره داشت ازدستش می رفت و اما باردوم در ۳مرداد ۶۷ مسعود رجوی خائن باحمایت همه جانبه صدام و حامیانش با حدود 5000 نیروی سازمان منافقین درقالب ۲۵ تیپ و حمایت آتش هوایی و توپخانه ای صدام با توهم فتح تهران و سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران ظرف مدت ۳روز ازمسیر کرمانشاه همدان قم تهران سوار بر خودروهای زرهی و... شده و عملیات فروغ جاویدان را درسحرگاه ۴ مرداد ۶۷ آغازکردند.

روزدار در ادامه روایت خود از عملیات حماسی مرصاد گفت: نیروهای سازمان منافقین درمسیر حرکت خود تا رسیدن به تنگه چهار زبر (مرصاد) از هر جنایتی که تاریخ شرم بیان دارد اجتناب نکردند، اماغافل از این خیال باطل و خواب بی تعبیر که نیروهای اسلام و رزمندگان دلیر و شیران خستگی ناپذیر درکمینگاه آنها منتظرند تا برای همیشه وجود کثیف آنها را از جفرافیای خاورمیانه محو کنند.

این یادگار دوران جنگ تحمیلی با اشاره به شهید ژوان کورسل گفت: در این عملیات حماسی شهید عزیزی وجود داشت که با تمام وجود از کیان اسلام و خاک ایران دفاع کرد و در نهایت به درجه رفیع شهادت رسید اما نکته مهم این است که این شهید عزیز اهل این آب وخاک نبود! شهید ژوان کورسل از پدری مراکشی سنی مذهب و مادری فرانسوی مسیحی متولد شد، و در زمان اقامت امام خمینی (ره) از طریق دانشجویان ایرانی با ایدئولوژی اسلامی آشنا و در یک سفری که به مراکش داشت سنی مذهب می شود و ارتباطش با دوستان دانشجوی ایرانی اش بیشتر و علاقه اش به دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره)، فزونی می یابد تا اینکه یک شب دانشجوهای ایرانی قصد برگزاری دعای کمیل درکانون اسلامی پاریس را داشتند، وقتی ژوان مطلع شد درخواست همراهی و شرکت در مراسم دعای کمیل را نمود و در این محفل معنوی شرکت کرد، مدتی بعد دوستانش دیدند ژوان نماز را با آداب شیعه میخواند، وقتی دلیل شیعه شدنش را پرسیدند گفت؛ دعای کمیل امیرالمومنین علی (علیه السلام)، مرا شیعه کرد.

وی افزود:  ژوان باشناختی که از دین اسلام پیدا کرده بود نام کمال را برای خودش انتخاب و تصمیم گرفت سرباز اسلام شود. با این هدف به ایران آمد و در یکی ازحوزه های علمیه قم مشغول به تحصیل علوم دینی شد، تا اینکه عملیات بی فرجام فروغ جاویدان و تهاجم منافقین به ایران آغاز شد و ژوان برخود تکلیف دانست که باید برای دفاع ازاسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ام القرای جهان اسلام به جبهه برود ودر تنگه مرصاد به رزمندگان اسلام ملحق شد.

روزدار خاطرنشان کرد: در این عملیات برخی از نیروهای شرکت کننده گاهی از سختی های زیادی از جمله تشنگی و گرسنگی که متحمل شدند گلایه می  کردند؛  ولی ژوان به نصیحت و پند آنها پرداخت و می گفت بچه ها یادتان رفت کربلا برسالار و سرورمان امام حسین (علیه السلام) چه گذشت؟ خجالت نمی کشید که به سختی هایی که دردفاع از اسلام متحمل می شوید اعتراض می کنید. تازه داریم متوجه می شویم که بر مولایمان امام حسین (علیه السلام)، و یارانش چه گذشت.

وی در پایان گفت: سرانجام ژوان کورسل(کمال) در۵ مرداد سال۶۷ در تنگه مرصاد به فیض عظیم شهادت رسید و به مولا و مقتدایش حسین ابن علی (علیه السلام ) ملحق شد و پیکرمطهرش درگلزار شهدای قم در خاک مقدس ایران آرمید، روحش شاد و یادش گرامی باد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار